< Tilbake til oversikten

Hvor mye protein?

akakula sa for siden:

spiser dere i løpet av en dag?? Hvordan er fordelinga med protein og fett fordelt??
er det ca like mye??
Har gått på ketolyse ei god stund, gikk ned de første 6mnd, nå er det stopp, så må seriøst gjøre en forandring...:confused:

er nå 75kg ( har vært nede i 70:mad:) og starta på 95kg i september09.. Målet mitt er 60.. Men akkurat nå virker det veeeldig uoppnåelig...:(
ikke gått ned en døyt siden mai jeg.. Kan vel kalles meget langt platå!:(

MaritR sa for siden:

Hvis du har vært i ketose i mellom 3-6 mnd så er det kanskje lurt å ta ei pause...:rolleyes:

Fjasnissen sa for siden:

Forøvrig ligger denne øverst på forumet og omhandler proteininntak:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13741

Du gir ikke folk mye å jobbe med i forhold til å komme med råd. Kan jo være noe du har i deg som stopper opp vektnedgangen..... eller så trenger kanskje kroppen en pause. Vanskelig å si.

akakula sa for siden:

...så om jeg ikke er så veldig aktiv, trenger jeg kanskje ikke så mye protein eller da?? mulig jeg spiser for mye av det da, og for lite fett i forhold..
ser mange ketolikker har gått på Psmf.. lurte på om det unne være noe for meg, men er sikkert ikke det når jeg ikke trener så mye mer enn gåturer?

la inn det jeg spiste i løpet av en dag nå, og fikk opp at jeg spiser 180gr protein, 160gr fett, og 15gr karber..
brøderstatninger holder jeg meg en del unna, tomat er og partystopper for meg, men spiser litt mandler.. ( en neve om dagen kanskje)
ellers normalt kjøtt og grønt og sauser/majones på...

akakula sa for siden:

har så lite lyst på pause igjen jeg altså, for jeg går opp så sinnsykt fort.. :( har jo et mål frem til jul om å miste de 5 jeg har lagt på meg ved 2 pauser, og som ikke vil av igjen..

normal dag for meg: 2-3l vann
2dl CC med litt kanel
2 kokte egg og tunfisk
salat med skinke og ost, agurk og gul paprika, rømmedressing på
mandler og evt. proteinshake til mellommåltid
fisk eller kylling med blomkål/brokkolimos/annet grønt og en fløtetype saus
kveldskos kan bli smoothie, eller bacon og egg,
eller avocado med reker og majones....

Bare et eksempel på matmengden jeg spiser.. Er det for mye/lite da?? :confused:

Fjasnissen sa for siden:

Hvis man skal følge det som står her, og du ikke er veldig aktiv, så er muligens 180 gram proteiner pr. dag litt mye. Jeg kan ikke nok om dette til at jeg kan gi noe sikkert svar på dette, men det kan være et mål å øke fettmengden og senke proteinmengden.

Får håpe noen med mer erfaring og rutine enn meg kan komme inn og gi deg litt konkrete forslag og tips.

akakula sa for siden:

prøver å senke proteinmengden i første omgang jeg da..:o:o
har hørt flere har sagt 2gr protein pr.kilo kroppsvekt til vanlig, men dette ble da litt mye for meg det da:rolleyes:

LenaBeatrice sa for siden:

Det er ikke farlig å være i ketose over lengre tid, så hvis du trives med det så fortsett.

akakula sa for siden:

jeg trives best i ketose ja.. Jeg merker nå etter å ha gått på det i 1 år, at jeg blir fysisk uvel når jeg skeier ut:( hodepine, uggen i kroppen, om blodsukker svigninger til de grader. Elsker å ikke ha dem, å ha kontroll over søtsuget.. I tilleg så blåses mage opp med en gang og jeg SER mye tyngre ut synes jeg da.. Vet ikke om det er litt psykisk og da men;)

akakula sa for siden:

OG vil bare si at jeg elsker bloggen din;) Hadde aldri kommet i gang med ketolyse om det ikke var for deg og dine motiverende ord og tanker omkring LCHF..
Og de fristende bildene av maten da såklart;)
Leser hver dag, hehe:)

ada-emilie sa for siden:

Har du telt kaloriene? har du prøvd et par uker uten rømme, fløte og nøtter?

akakula sa for siden:

har prøvd uten rømme og nøtter tidligere, men det hjalp ikke da.. :confused: Spiser ikke så mye mandler egentlig, vanlig nøtter liker jeg ikke.. Men fløte og rømme, da blir det lite fett i kosten min altså.. :confused:

ada-emilie sa for siden:

Det er andre fettkilder. Cocosa, avokado,oljer, linfrø og ost.

akakula sa for siden:

tar litt cocosa, men får ikke i meg mer enn en skje om dagen i kaffen min.. avocado spiser jeg mye av.. likeså ost.. Men er fremdeles lite.. Og om jeg ikke kan bruke fløte eller rømme i sausene så blir mate tørr og jo:veitikke:

ada-emilie sa for siden:

Spiser aldri saus jeg. Steker med cocosa og bruker olje over maten. har ikke noe imo at det er tørt jeg da. Kokosmelk med lavt innhold av karbohydrater kan du bruke!

Yonah sa for siden:

[quote=akakula;931578la inn det jeg spiste i løpet av en dag nå, og fikk opp at jeg spiser 180gr protein, 160gr fett, og 15gr karber..
[/quote]Dette blir 2200kalorier, kanskje det rett og slett er litt mye til deg? Prøve å gå ned til 1800-2000kalorier og se hva som skjer. Ellers synes jeg 180g protein var mye.. Jeg føler jeg spiser MYE og jeg kommer ikke over drøyt 100g protein og jeg veier 118kg..
Ellers er jo avokado en frukt og jeg mener å ha lest at flere har opplevd den som en vektstopper. Hva med å kutte avokadoen en tid?

Hvor mye fløte og rømme spiser du i gjennomsnitt? Jeg har funnet ut at jeg må holde meg til maks 50g eller en 1/2dl fløte/rømme om dagen.

akakula sa for siden:

takk for tips Imse :):)

jeg spiser kanskje bare et par ss rømme i gjennomsnitt om dagen, likse så bruke litt fløte bare i sausen.. SÅ er ikke store mengdene.. MEN det med avocadoen, det var en tankevekker.. Kanskje jeg skal sløyfe den nå, i tillegg til drastisk proteinkutt?! Da kanskje det skjer noe... X fingra;)

takk igjen for inspill:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.