< Tilbake til oversikten

Hjelpe en sulten nybegynner noen?

miss sophie sa for siden:

Hei, jeg er på dag fem på LowCalorie, med Easy Life. Er i ketose å ønsker å fortsette med det. I dag skal familien spise ute og på kino etterpå, i og med at jeg har tapt 6 kg disse første dagene, og vekta altså raser ned, så tenkte jeg å spise noe i dag, da behovet for dette vektraset ikke var utgangspunktet for at jeg meldte meg på Easy Life.

Forstår at det sikkert finnes hundre linker til dette, og jeg har prøvd å lese, se om jeg fant noen lister for bombesikker mat, der man fortsatt holdt seg i ketose, men har enda ikke funnet noen. I og med at jeg også er sulten og ganske hissig for øyeblikket, håper jeg at en eller annen garva lavkarboer kan svare på: hva bestiller jeg på resturant i dag for å være sikker på at jeg holder meg i ketose?

hva er fallgruvene?

blir veeeldig glad om noen kunne svare meg kjapt på dette;)

glemte å si at jeg bare drikker shake til vanlig da.. :)

nellie sa for siden:

Hvorfor Easylife hvis ikke du vil rase ned?

Fordi jeg vil følge et program sammen med en gruppe over lang tid, for opprettholdelsen sin del;) Og her jeg bor finnes bare dette alternativet der man treffes som grupe irl! kan ikke si jeg er lei meg for at jeg raser ned, bare det at jeg gjerne vil spise litt i dag!

nellie sa for siden:

I see:) ble bare litt nysgjerrig..

hva slags restaurant skal dere på da?

Rin sa for siden:

Kanskje enklere å gi råd hvis vi vet hva slags restaurant, ja. :) Rent kjøtt, fisk og fugl er trygt. Grønn salat, overjords-grønnsaker, og gjerne smør/rømme/saus, men akkurat det med saus kan være skummelt, siden det ikke er godt å si hva de har hatt i den av mel/sukker.

Hvis du velger en salat, ta godt med olje/majones/fetaost, hopp over eventuelle krutonger og brød. :p Hvis du skal spise biff, be om å få bytte potet-tilbehør med andre grønnsaker. Hvis du skal spise sushi bør du velge de stykkene som bare er fisk, ikke ris. Hvis det blir typ gatekjøkkenmat, spis gjerne kjøtt og fett, men ikke brød eller pommes frites eller mais. Kinesisk mat kan være vanskelig, siden sausene som brukes ofte har høyt sukkerinnhold. Thai og indisk er som regel safe, så lenge du følger samme regel med å kutte ut brød/ris. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.