< Tilbake til oversikten

Frukt

Randi70 sa for siden:

Noe sier du kan spise litt frukt, andre sier fy fy....hmmm hvem skal man tro på? Jeg har hørt at vannmelon, jordbær og bringebær er lov. Men hva skal vi spise på vinteren da?
Må si jeg savner frukt faktisk, men kan man ikke så er det vel å holde seg hard.:o

Rin sa for siden:

Det meste av frukt inneholder for mye sukker (karbohydrater) til at de passer på ketolysekuren. I teorien er litt bringebær/jordbær ok, men de er såkalte "partystoppere" for veldig mange, dvs at selv om de holdes under karbohydrat-grensa, hindrer de kroppen i å gå ned i vekt. Det er bare du selv som kan finne ut hva som gjelder for deg. :cool:

Du kan putte noen bær / skiver frukt i mugger med drikkevann, for eksempel - det gir god frisk smak, uten at du får i deg store mengder sukker, så lenge du bare drikker vannet og ikke spiser frukten. :p

Tilføyelse: Nå antok jeg at du går på ketolysekuren, siden du har postet i denne forumdelen - om du bare lever generell lavkarbo blir det kanskje en annen vurdering.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Når det gjelder frukt så kommer det ann på hvilken lavkarboretning du følger… spørsmålet ditt er lagt under ketolysedelen av forumet og da er frukt=NEI. På ketolyse kan man spise begrensede mengder bær!

nellie sa for siden:

vannmelon er ikke noe særlig, uansett filosofi:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.