< Tilbake til oversikten

Påvirker ketose generelle blodprøveresulateter?

Ulvemor sa for siden:

Torsdag i neste uke skal jeg på Rikshospitalet i forbindelse med et forskningsprosjekt jeg er med på der. Det skal tas en haug med blodprøver, jeg gjetter på c-peptid og litt hormoner, i tillegg til standardblodprøvene på mineraler og vitaminer, og kanskje litt leverfunksjoner og sånt også.

Derfor hadde jeg tenkt å vente med å gå i ketose til neste torsdag, men så skle jeg tilfeldigvis inn i ketose i forgårs, og kunne egentlig tenkt meg å bare fortsette, for jeg er så gira og motivert. :) Men jeg vil jo ikke rote til blodprøvene - så er det noen som vet om det er andre prøver enn de konkrete ketonenes tilstedeværelse-prøvene som påvirkes av ketose?

Gange sa for siden:

Ikkje gjer det.

Jobber sjølv med vitenskap. Folk er forskjellige, viss du "forberedar" deg til eit eksperiment vil det gjera at du øydelegg representasjonen til eksperimentet. Det skal vera forskjellige folk, er lavkarbo og ketose normalt for deg, så er det det du skal vera i når du er der.

Ulvemor sa for siden:

Gange, takk for svar. Lavkarbo er normalt for meg, men ikke ketose. Jeg er med i et prosjekt om PCOS, hvor de skal se endringer fra for et år tilbake.

Gange sa for siden:

Eg ville anbefalt deg å fortalt dette til dei, men gjer det ETTER at eksperimentet er ferdig, slik at det ikkje får noko påverknad på informasjonsinnsamlinga, ev. før om det er reine objektive testar (blodtrykk, blodprøver osv er objektive)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.