< Tilbake til oversikten

Hjelp til testresultat av blodsukker anyone?

marjusen sa for siden:

Heisann.

Skaffa meg en gratis blodsukkermåler som jeg fikk nå for ett par dager siden. For bare moroskyld har jeg målt blodsukkeret mitt i to dager nå. Ganske jevnt utover dagen. Både før og etter måltid. Også noen timer etter måltider osv osv osv. MANGE ganger altså.

HVER gang ligger det på mellom 5 og 5.5. Jeg vet at dette er veldig bra, men har dette noe praktisk betydning? Har dette noe med vekttap å gjøre? Eller er det bare det som gjør at jeg aldri har det suuuuget som jeg hadde før når jeg var sulten. VEELDIG sjelden lyst på noe godt lenger osv.

Har det noen annen gevinst? Please tell me:D

Marius

Kitt sa for siden:

Ligger blodsukkeret ditt helt jevnt, får du sjelden noen stor insulinutskillelse.
Og siden insulin er fettlagringshormonet vårt.....

Dersom du bare forbrenner fett og ikke lagrer noe.......

Hva skjer da, da tro?;)

Kitt sa for siden:

Og du, det holder å måle fastende om morgenen og ca 2 timer etter et måltid!:p

marjusen sa for siden:

Haha, jaja. Må si jeg ikke har peiling på dette, og hele grunnen til at det bled måling er fordi jeg fikk apparatet gratis fra nett;)

Men vet værtfall nå at blodsukkeret mitt er heeelt jevnt på ca 5 gjennom hele dagen og jeg er i ketose:D

SÅ da renner vel fettet av meg da;) HIHI

Kitt sa for siden:

Høres VELDIG bra ut, spør du meg!:D

Du skjønner, de gir bort apparatet sammen med noen få stiks og så, når du har blitt hekta på å måle hele tiden, må du kjøpe kjempedyre stiks på apoteket!;)

Om du ikke som meg får dem på blå resept og har frikort, da!:cool:

marjusen sa for siden:

Det er her jeg har en genial plan, jeg skal bestille slike gratis apparat med 10 sticks til hele familien, alle på jobben, og kanskje lage en facebookgruppe som melder seg frivillig;) hahahahaha:D

DET er en god plan tror jeg altså;)

Cherry sa for siden:

Bestilte fra hvor?:P

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.