*Counting Carbs? This bar only has 1,8 grams of NET carbs. The Net Carb Count help you count carbs that impact blood sugar. Good carbs, those that are better for you, have a lower blood sugar impact.
Er forresten "Atkins, Crispy Milk Chocolate" det er snakk om. Jeg spiste hele, så om det er kun 1,8 karbo i hele så er det for godt til å være sant :D Fyyy så god!! Smaker jo bedre enn de fleste sjokolader jo!
Det er net carbs som telles her ja. Sukkeralkoholer skal trekkes fra.
Søk på sukkeralkoholer eller atkinsbar i søkefeltet får du opp masse info om dette. Det blir spurt om nesten engang i uka tror jeg;) Hehe, LES: En overdrivelse kanskje, men det blir spurt om ofte... Det og at folk ikke har gått ned siste ukene, og når dem sier hva dem spiser står det ofte atkinsbar...men mange tåler dem helt fint også:D Så bare prøv deg fram.
Vil det si at det er 2 g som "ødelegger" for ketose? Jeg kan spise 23 karbohydrater daglig å fortsatt være i ketose. Vil det si at jeg kan spise 10 sånne barer og fortsatt ha 3 g "til gode"? Har ikke tenkt til å gjøre det :p, vil bare hjelpe meg å forstå litt bedre når det gjelder Atkins-barene :)
I prinsippet ja, men det er noen som faktisk får såpass stor blodsukkerstigning av noen sukkeralkoholer at det kan hindre vektnedgang. Dessuten hvis du virkelig spiste 10 stk, er det stor sannsynlighet for at du blir temmelig dårlig i magen ;)
Om du ikke blir dårlig i magen av mye maltitol er jeg redd du opptar sukkeret i kroppen via tynntarmen, for ellers vil sukkeret gå videre til tykktarmen og bli til gass etter at bakteriene har kost seg:) Så det er en ulempe med maltitol uansett om man får vondt i magen eller ikke. Men om du gå ned i vekt til tross for inntak av atkins etc så er det ikke noe å tenke på. Jeg venter på usøtet sjokolade fra iherb som jeg skal søte selv; null magevondt og lite blodsukkerstigning:)
Selv om de som selger det påstår at man kan trekke fra all maltitolen er ikke det det samme som at noen ikke opptar noe av den. Noen regner med halvparten for å være på den sikre siden. Det er lite næring i slike og det erstatter ikke kroppens næringsbehov, noe som fører til at man spiser like mye og en slik bar i tillegg og da er det litt dumt, synes jeg. Det er ikke slankende ihvertfall. Karbohydratene skal komme fra grønnsaker, ikke maltitol:) Det er viktig å få i seg de små stoffene i grønnsaker siden vi ikke inntar korn, poteter, ris og rotgrønnsaker. Frø og nøtter inneholder også mye bra selvfølgelig, og det er det som er snacks ifølge Torkil, ikke maltitolsøtede barer.
jeg tenker lage konfekt ved å tilsette vaniljeproteinpulver og soyamelk, hasselnøtter og sukrin og suketter. Om jeg tar 12 suketter og 40 g sukrin er det sikkert mer enn nok pr 113 grams plate?
Ja, se på denne jeg ble inspirert av:www.kriweb.no/2012/02/17/proteintrofler/
Hvor mye søtning tok du, som ble for lite? Jeg har konsentrert steviapulver også, men er ikke vant til å bruke den så jeg aner ikke hvor mye jeg skal bruke.
:)Å himmel, det er en stund siden nå - og hukommelse, hva er det ?
Jeg smeltet den i hvert fall i en sjokoladesmelter, hadde i litt stevia pulver (mener å huske at det var en liten ts) og ca 1 ts flytende natreen.
Nå måtte jeg ut i kjøleskapet og smake, for jeg har fortsatt igjen fra det forsøket ;) Den er ikke veldig søt, og smaker sterkt, mørkt og kakao. Kankje en litt bitter smak også.
På langt nær så søt som melkesjokolade, men jeg ville tro at den funker fint i en kake, hvor deigen er søtet i seg selv også.
Egentlig var det ikke mye søtning jeg hadde i, men skal den være spisesøt, må det nok litt større mengder til ja.
Blir spennende å høre hvordan det går med dine :)
Takk. Jeg ser at i tagatosesjokoladen er 45 % av sjokoladen søtet med tagatose, det er mye. Jeg tror tagatesse søter i større grad enn farin t.o.m. så å ta 113 g sukrin skulle ikke bli for søtt i teorien, tenker jeg. Man kan altså tenke at man kan ta like mye som det er sjokolade!:) Den er for søt for noen, men jeg liker det søtt. Å blande inn nøtter og annet hjelper. Litt fløte/melk hjelper også. Jeg vet den er bitter derfor vil jeg blande den ut. Morsomt dette. Jeg har bestilt fem plater. Den siste jeg smelter om blir nok perfekt:)
Kjøpte meg en Atkinssjokolade her en dag og jeg ble veldig skuffet.
Syntes den smakte lite og kvalm ble jeg også.
Like greit da så holder jeg meg unna dem :)
Yes, it doesn't do much for you. Jeg håper vi kan bli eksperter på hjemmelaget sjokolade og dele oppskrifter her inne så slipper vi alle de ingrediensene som er i atkins og diverse andre produkter.
Sånn nå har jeg lagd sjokoladefudge. Jeg ønsket en proteinberiket sjokolade og jeg fikk det til synes jeg. Jeg glemte å tilsette mandelsmør men men.Resultatet minner om atkins decadense.
Her kan du se hva jeg gjorde.
14 stk 1 hel mørk sjokoladeplate, 113 g, fra ghiradelli uten søtning(Iherb har denne) 12 suketter hvis du liker mild søtsmak, ellers ta flere
en klype salt 50 g sukrinmelis (helsekost/Jacobs) 32 g proteinpulver (jeg bruker her eggehviteprotein uten smak fra Now) 1 teskje vaniljepulver ½ ts pulverkaffe i ørlite grann kokt vann 1/2 dl soyamelk (melk og fløte kan også brukes) Varm opp soyamelk og en skvett vann til kaffepulveret og løs opp sukettene i denne blandingen. Hakk sjokoladen og smelt i en bolle over kokende vann i en kjele. Tilsett den søte kaffemelken og rør rundt før du tilsetter det i det tørre som er blandet sammen på forhånd. pr stk 52,86 kcal 14,49 g 4,46 g fett 2,95 g protein 1,69 g karb
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.