< Tilbake til oversikten

Soyamelk

Tenorsax sa for siden:

Er det noen grunn til ikke å bruke Soyamelk?
Smaker nydelig i kaffelatte (når varm melkeskummet), ikke fullt så godt kaldt. Men veldig enkelt? Har ikke sett det brukt i noen oppskrifter, tross bare 2 karbo.
Ps - hvor finnes disse fine vektlinjene, skulle gjerne hatt en slik m noter og instrument jeg har sett her inne..

ada-emilie sa for siden:

Jeg bruker soyamelk med 35 kcal pr 100 ml daglig i kaffe og te. Digg det, og er ikke redd soya som noen andre er. Har ikke noe å si på vekta mi. Og jeg kan kose meg med latte og te med "melk".Noen er nok redd østrogenlignende stoffer, som finnes også i andre matvarer.

kilokrig sa for siden:

Jeg har nettopp kjøpt Alpro soyamelk uten sukker for å bruke i kaffen. Men jeg synes det ser ut som den skiller seg i kaffen - Er det vanlig? Jeg må røre i kaffen med jevne mellomrom for å få soyamelken til å blande seg. Er det da noe galt med den melken eller skal det være slik?

lifejack sa for siden:

Det hørtes rart ut. Den består jo nesten utelukkende av vann, så burde ikke ha noe problem med å blande den med kaffe, som jo også stort sett er vann... rart.
Ellers bruker jeg litt soyamelk siden jeg ikke tåler melkeprodukter. Jeg bruker det i små mengder, og har foreløpig ikke fått en stor nok negativ feeling på det til å la være. Men vi er jo alle forskjellige. Jeg er for eksempel veeeldig forsiktig med kunstig søtning, og litt mer liberal med soya, mens andre rører ikke soya, men spiser/drikker gjerne ting m/kunstig søtning. Hver sin smak:)

Kitt sa for siden:

Skal ikke blande meg inn i soya- diskusjonen, men her finner du en flott oppskrift på ticker!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.