Er det noen grunn til ikke å bruke Soyamelk?
Smaker nydelig i kaffelatte (når varm melkeskummet), ikke fullt så godt kaldt. Men veldig enkelt? Har ikke sett det brukt i noen oppskrifter, tross bare 2 karbo.
Ps - hvor finnes disse fine vektlinjene, skulle gjerne hatt en slik m noter og instrument jeg har sett her inne..
Jeg bruker soyamelk med 35 kcal pr 100 ml daglig i kaffe og te. Digg det, og er ikke redd soya som noen andre er. Har ikke noe å si på vekta mi. Og jeg kan kose meg med latte og te med "melk".Noen er nok redd østrogenlignende stoffer, som finnes også i andre matvarer.
Jeg har nettopp kjøpt Alpro soyamelk uten sukker for å bruke i kaffen. Men jeg synes det ser ut som den skiller seg i kaffen - Er det vanlig? Jeg må røre i kaffen med jevne mellomrom for å få soyamelken til å blande seg. Er det da noe galt med den melken eller skal det være slik?
Det hørtes rart ut. Den består jo nesten utelukkende av vann, så burde ikke ha noe problem med å blande den med kaffe, som jo også stort sett er vann... rart.
Ellers bruker jeg litt soyamelk siden jeg ikke tåler melkeprodukter. Jeg bruker det i små mengder, og har foreløpig ikke fått en stor nok negativ feeling på det til å la være. Men vi er jo alle forskjellige. Jeg er for eksempel veeeldig forsiktig med kunstig søtning, og litt mer liberal med soya, mens andre rører ikke soya, men spiser/drikker gjerne ting m/kunstig søtning. Hver sin smak:)
Skal ikke blande meg inn i soya- diskusjonen, men her finner du en flott oppskrift på ticker!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.