En bekjent har holdt seg på 15- 20 karber per dag i snart fire uten å gå ned i vekt. Hun har kun hatt utslag på ketosesticks et par dager. Kan noen svare på hvorfor det er slik? jeg har selv vært i ketose mer eller mindre siden slutten av mai og hatt gode resultater. Jeg har lest og prøvd å finne en forklaring på dette, men finner ikke utav det.:confused:
Går hun ned i vekt da? Og kommer de karbene i fra grønnsaker eller fra feks stivlese i kjøttkaker eller fløte og rømme?
Og ellers, jeg kan i lange perioder være i ketose og få null utslag på stixen. Stixen sier kun hva som skjer i urinen og ikke i kroppen. Ketoner i urinen er overskuddketoner og man kan fint forbrenne fett uten at man har overskudd.
Erfaringsmessig er det lurt som Gerd skriver over her at dere skriver opp to eller tre dagers typiske menyer. Og da må dere skrive ALT som puttes i munnen fra morran til kvelds:D
Kanskje det er noe dere ikke har tenkt på som de som har vært her lenge har erfaring med:D
Vel, dette er riktig med modifikasjoner. Å spise LITT gulrøtter, LITT løk osv er faktisk ikke det verste så lenge du er nøye med å telle karber. Så dette må event veies.
Men ja, det KAN være en partystopper, men det er MYE annet du skal styre unna før du kutter ut dette.
Marius
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.