< Tilbake til oversikten

Spiser du ofte frokost?

mofe sa for siden:

I det siste nå har det vært litt frokost-lobby-virksomhet (ellernoe..) her på forumet.. og jeg er av dem som er rævva på å få i meg frokost.. men prøver å bli flinkere! Så da var jeg interressert i hvor mange av dere som spiser frokost, og hvor ofte og sånn? :)

friflex sa for siden:

Hver dag etter at jeg la om til lavkarbo:)

Før det? Hmm... sånn ca aldri:p

Mila sa for siden:

• Lister seg stille ut uten å svare... å leker at hun IKKE har vert her inne...*

Anne sa for siden:

Jeg har stemt.....:p

MHM sa for siden:

Jeg også..... :D

Men jeg syntes det burde vært to svaralternativer til :cool: :

*Jeg er med i MHMs frokostklubb
*Jeg er en frokostpingle

Fedonisten sa for siden:

Nå har jeg også stemt, og jeg er alltid veldig flink til å spise frokost. Jeg slurver aldri med dette måltiden og er i det hele tatt flink til det meste jeg begir meg ut på.
[font=Verdana][/font]
Ellers liker jeg alt som er gøy......
[font=Verdana][/font]
Hilsen kontakt-annonse-inspirert Fedonist (herrejemini for en humor :nei: )

mofe sa for siden:

Jeg svarte fire ganger i uken.. :o

Men jeg har absolutt potensiale til å spise hver bidige dag!! :D

HP sa for siden:

Jeg spiser frokost hver dag! :ja: Har absolutt lyst å begynne med mega-frokoster igjen også! :_punk:

mofe sa for siden:

Jeg også er inspirert til det! :) masse fett og proteiner og sånt! også er jeg så lykkelig for at man kan spise mere karbisser om morran! :) sånn at hvis jeg HAR litt sjokolade da.. så ER det ikke slik at jeg DØR om jeg tar meg en liten bit av den.. så lenge det er TIDLIG på morran!

saaant? :o

Aline sa for siden:

frokost er digg :D

Mila sa for siden:

Hæ?? hørte ikke....

Men egentlig så pleier jeg jo å spise frokost da, vertfall i ukedagene, litt slappt i helga (dersom jeg ikke skal jobbe) og nå når jeg er dårlig. men pleier jo å spise frokost, sånn egentlig... men at det er digg.... nahh... papp vil heller jeg si:D

StorOla sa for siden:

Spiste ikke frokost på 25 år, gikk kanskje hele dagen uten å spise for så å gå amokk i alt det søte som gikk ann å få tak i, etter kostomleggingen spiser jeg frokost hver dag, har lagd min egen frokostblanding som jeg lager grøt av hver morning og spiser ilag med frukt. Det morsomme nå er jo at en spiser regelmessig, er mer opplagt, går ned i kilo og opp i livskvalitet. Frokost er idag mitt viktigste og beste måltid, og inntas etter 60-90 minutters gåtur.
[font=Verdana][/font]

elian sa for siden:

Jeg spiser vel alltid frokost..., men det hender frokosten blir så sen, a5t den nesten må kalles lunsj, og lunsjen må kalles middag, og middagen må kalles kvelds og kveldsen må kalles nattmat..... :confused:

sunbeam sa for siden:

Etter at jeg gikk over til lavkarbo spiser jeg nesten alltid 2 kokte egg m/ litt majones til frokost.. Sikkert en rar vane, men jeg holder meg mett til lunsj, og kan ikke tenke meg noe annet til frokost. :eek:

Nille sa for siden:

.....måtte spørre om det AKKURAT i dag ??? :rodme:
Akkurat i dag spiste jeg ikke frokost .... Forsov meg kraftig (katta som pleier å skru PÅ ringinga på vekkeklokka så jeg av og til våkner kl. 0500 om morningen, har skrudd den AV isteden - helt sant !!) og jeg skulle holde viktig oppsummering på kurset jeg har vært instruktør på de to siste dagene ! Rakk så vidt å hive meg innom dusjen før jeg spurta ut dørene - heldigvis laga jeg salaten til lunch nesten ferdig i går kveld (noe jeg aldri pleier å gjøre !). Så NEI, jeg spiste ikke frokost i dag nei !

Men når jeg spiser frokost (det har jeg gjort de to siste årene, selv om jeg må true den ned av og til), da spiser jeg enten omelett med masse godsaker i(når jeg har kveldsvakt og god tid), stekt egg og bacon + tomat etc (søndag), bringebær smoothie (MHM sin) når jeg har tid, eller 2 fiber rik med ost & paprika eller noe annet på (når jeg har liten tid). Jeg prøver å få i meg nok proteiner, men har funnet ut at proteinrik mat krever tid og planlegging. Ikke alltid jeg får det til nei, men jeg spiser NOE - og fiberrik med ost er bedre enn ingenting !! :o

Og nå har jeg kjøpt Cottage Cheese også..... :p

sommerfugl sa for siden:

ahh, frokost er det første jeg tenker på når jeg våkner!!! frokost er litt "kosestund" for meg om morran :p

Mila sa for siden:

:eek: :nei: :eek:

HP sa for siden:

Vet jeg har svart før, men jeg tror jeg svarte feil... håper jeg kan forsøke igjen :snill:

Mitt endelige svar er: 1 gang per dag, fortrinnsvis om morgenen ;)

Mila sa for siden:

Jammen atte du har tid til å spise når du vil du.... for atte du gåkke på skolen.... Frokost akkurat når du harfått opp øyelokka er ikke godt nei:nei:

sommerfugl sa for siden:

ja, men da jeg gikk på vgs, stod jeg opp kl halv seks (bussen gikk 7) for å få goood tid til å spise frokost :p :p

snoopygirl sa for siden:

åja.frokost må jeg ha...men ofte først etter at jeg har sykla da hvis det ikke er noe spes...var ikke så flink for noen år siden da..kremt..åt ikke før på eftan..syns jeg var så flink som klarte å la vær...men not...

Gamla sa for siden:

Jada, det var en kjendt rutine for meg også det!:D

Huldr sa for siden:

Jeg er ofte kvalm om morgenen og har ikke lyst på mat, men jeg VET at det skyldes lavt blodsukker, og spiser likevel :engel_ikk - det smaker godt når jeg først har begynt å spise!

donjuanwannabe sa for siden:

Frokost hver eneste dag ja. Dagen blir ikke den samme uten.;)

Begod sa for siden:

Drikker proteinshake til frokost hver dag. + en neve kosttilskudd.

Nirren sa for siden:

Uten forkost ingen god dag.!!!
Får ikke kroppen igang ordentlig uten FROKOST.
Jeg er sulten hver morgen jeg, men er ikke fullt så avhengig av lunsj.

SÅ NÅ GÅR JEG Å LAGER MEG OMELETT....

HA EN GOD DAG ALLE SAMMEN!!

elian sa for siden:

Du glemte å nevne 2 egg, 3 for ledd da...... Selv om det kanskje er ment for lunsj da, men..... :D :D :D Er jeg ikke morsom i dag?????

Begod sa for siden:

Nei, det er ofte kveldsmaten min:D morro klumpen:D

Nille sa for siden:

Ville bare oppdatere på det med Cottage cheesen jeg har kjøpt....

Det blir garantert IKKE noen gjenganger her i huset nei. Det smakte akkurat like pyton som jeg husker, - den rare tørre ettersmaken. Jeg hadde 100 gram cottage cheese, kjørte den til kremaktig i mixer (liker IKKE klumper), hadde oppi 1 ss kesam vanilje, 2-3 ts søtstoff og 100 gram bringebær. Hadde det ikke vært for vanilje og søtsmaken hadde jeg IKKE klart å spise det. Æsj og usj..... liker mye bedre smoothien min....:o

mofe sa for siden:

Har du prøvd med en dæsj fløte oppi, Nille? :)'
Jeg spiser min uten bær, men med fløte, søtstoff og 1-2 ts kanel (antioksidanter).. mmm!! :)

magdalena sa for siden:

Frokost hver dag,enten jeg er sulten eller ei,og enten jeg har tid eller ei.Frokost er viktig det:ja:

Albertine sa for siden:

Som jeg skulle sagt det selv. :ja:

Karin sa for siden:

Frokost hver eneste dag, ja. Skulle bare mangle... Det har jeg faktisk gjort i mange år. Men jeg hadde noen år da jeg ikke gjorde det. Så tvang jeg meg lenge til å spise i hvert fall en skive, og etter hvert ble det lettere.

Nå for tiden er det - særlig hvis jeg skal på jobb og har dårlig tid - en skive lindbergbrød med noe proteinrikt på, pluss en fiberrik med noe annet proteinrikt på. Er egentilig enig med Nille i at cottage cheese ikke er så godt, men oppå fiberrik med tillegg av en god skje tyttebær som jeg har rørt med litt splenda, er det greit.

Har jeg tid, lager jeg MHMs frokostpannekake. Har prøvd med forskjellige bær på, og alt er godt!

Nå gleder jeg meg til jeg skal begynne på pre-maintenance om noen få kg, så jeg kan gå opp med 10 g karber og unne meg litt havregrøt en gang i blant!

Nooria sa for siden:

Jeg er en sånn irriterende A-mennesketype :rolleyes: Så jeg er stort sett ganske opplagt om morningen og har alltid vært avhengig av frokost :D

Cecilia sa for siden:

MÅ ha frokost!! Blir rett og slett dårlig om det tar for lang tid ut på dagen før det skjer. Og spiser mye og, d.v.s blir skikkelig mett. Og da klarer jeg fin å lavære å tenke på alt som kunne vert god å trøkke i seg før lunsj..:)

blomkarse sa for siden:

Prøver så godt jeg kan, men det hender at tiden ikke strekker til på morgenen..

Amica sa for siden:

Jupp, signerer denne jeg! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.