mofe sa for siden:
Kjære vene.. jeg er mett enda jeg altså!
Eller, ikke METT da.. men jeg er langtfra sulten.. Og det er.. 5 timer siden jeg spiste frokost?
mofe sa for siden:
Kjære vene.. jeg er mett enda jeg altså!
Eller, ikke METT da.. men jeg er langtfra sulten.. Og det er.. 5 timer siden jeg spiste frokost?
HP sa for siden:
Frossne bringebær fra GARTNER :cool:
friflex sa for siden:
WoW!
Sinnsykt godt MHM! Akkurat spist frokostpannekaken din, og satser på den gir meg alt jeg trenger nå når jeg skal på fjellet:cool:
snoopygirl sa for siden:
jeg er med.......åh den fokostpannekaka hørtes VANVITIG god ut....men blir vel til at jeg eter"n uten syltetøy tenker jeg.....er vel en del karbo i det vel....får jeg også sånn derre frokostklubb merke da eller...hi-hi....jeg bare MÅ ha fokost jeg altså....
Jeannie sa for siden:
Hei MHM,
i dag har jeg begynt dagen med frokostpannekaken din..... Den er kjempe, kjempe god altså.... Det skal du ha:) :) :)
Jeannie :klem:
HP sa for siden:
Det er masse karbo i syltetøy - mens i bær er der fint lite :snill: 3,2g i 100g bringebær faktisk! :D
Det skal IKKE være syltetøy på denne pannekaken! Da blir den faktisk litt usunn da :snill:
Angående logo, så ligger der instruksjoner på hvordan du ordner det litt lenger oppe i tråden. Legg inn koden som står der først i signaturen din, så plasserer logoen seg på siden.
snoopygirl sa for siden:
jeg mente bær altså,,,,men skreiv visst syltetøy ja....ikke helt med støtt,,,,ler.
gleder meg til å prøve denna oppskrifta i morra altså...håper håper jeg liker det.......
luringen sa for siden:
jadajegskallagedenjegog
[size=4][/size]
MEN IKKE TIL FROKOST NEI!!!
[size=4][/size]
LUNSJ??:confused:
snoopygirl sa for siden:
jam-jam-jam......laga den i dag jeg..var drit nyyydelig altså....glømte å ha oppi havregryn da menne...får prøve å huske det i morra.....skikkelig snadder....
friflex sa for siden:
Spiste denne i dag også jeg MHM, du står fritt til og komme med like enkle og velsmakende oppskrifter til lunsj, middag og kvelds også, med balanse vi lavkarbere liker på protein, fett og karbo:p
Joda, vet det er masse oppskrifter og ta av, men denne var ekstra grei:D
mofe sa for siden:
Lurer på om jeg skal lage denne imorra tidlig, gitt! :)
friflex sa for siden:
Anbefales sterkt! Er sinnsykt godt, og "billig moro" :p
Begod sa for siden:
Nå har jeg tenkt å lage pannekaka til frokost til hele familien, hvor mye bør jeg lage?
går det bra å x med 3 men steke 4 pannekaker? vi er to voksne og 2 barn.
HP sa for siden:
Podens pannekake:
2 egg, 1 revet gulrot, 1ss havregryn, 1/4 ts vaniljesukker, 1/2 ss kanel, 1 ss Cottage Cheese, stekt i 2 ss smør - servert med 100g bringebær eller blåbær, og noenganger macadamianøttsmør (ca 1 ss) ...
Familiepannekake: 12 egg, 4ss havregryn, 1 boks CC, søtt, vanilje og kanel etter smak? Ikke no problem å steke i flere omganger :)
Alfie sa for siden:
Åååååå.... denne klubben vil jeg gjerne være med i! Å, please'a! :kul:
Frokost er dagens høydepunkt og pannekaka til MHM høres helt mega ut (for ikke å snakke om hvor delikat den ser ut, da HP). Tester'n imorra når jeg ikke må rushe ut av huset før sju, for da må jeg innrømme at det helst blir en Morning Shine på meg (Hupps - det kvalifiserer visst ikke til medlemskap, eller?)
Sa du noe om hvor du får tak i friske bær på denne tiden av året, HP?
HP sa for siden:
Frosne bær :) De fra Gartner er best - synes vi.
Alfie sa for siden:
Åja, det var sant - jeg leste jo det litt lenger oppe i tråden. Sorry for å være litt lam idag.
Begod sa for siden:
Takker og bukker :)
Alfie sa for siden:
Pannekaka var DEILIG! Gjorde en liten endring, though - droppa søtningsstoffet i pannekakerøra og rørte det inn i blåbær istedet. Fantastisk! Blåbærpannekake, a gitt!
En halv pannekake holdt i lange baner.
Men jeg lurer littegrann på den karbotellinga - selv om jeg holdt meg pinlig nøyaktig til oppskrifta di (-søtningsstoff), fikk jeg et totalt karboinnhold for selve pannekaka på ca 9g. (Og dessuten har blåbær mer karbo enn f.eks. bringebær)
I alle fall - en deilig, men litt karbo-rik start på dagen for en som fortsatt er i induksjon.
Marianne sa for siden:
Jeg vet ikke om noen har gjort akkurat denne endringen før - orket ikke lese gjennom ALT...
Pannekaka UTEN c.c./havregryn, men MED 1 ss soyaproteinpulver (Vegefuel) ble godt! Og den hang jammen bedre sammen enn den andre, synes jeg...
[color=teal][/color]
:) marianne
Nille sa for siden:
Har du sniki på oppskriften min på Mock Danish,- eller..... Marianne ???:D
Marianne sa for siden:
Blir det det samme?:eek: Nei, hadde ikke det. Bare kutter ut melkeprodukter, og leker litt Atkins' :cool: - og så ble det sånn da. Visste ikke at jeg var en rapper :D
Er den lik denne:
3 egg
2 ss rapsolje, kaldpresset
kanel
10 dråper vaniljeessens
1 ss Vegefuel soyaproteinpulver
Var det alt, tro??? Tror det!
mofe sa for siden:
dra opp en bra tråd
:)
pusi sa for siden:
Jubajuba!
Jeg liiiiker frokost! Får jeg være med i det gode selskap? Må vel finne ut om mine frokostvaner kvalifiserer først ...
Og så lurer jeg på en ting: denne pannekaka kan jeg vel kanskje ikke spise før i fase 2 på SB? :confused: Har tenkt å følge det sånn noenlunde ... Kanskje jeg kan droppe havregryn? Kvalifiserer french toast-varianten på fase 1 som en skikkelig frokost? Kanskje sammen med litt cottage cheese, en smoothie eller etter en tunfisksalat???
luringen sa for siden:
Nysgjerrig; hvordan er den french toasten da (slurp...minner fra ferie i Frankrike..)
pusi sa for siden:
Har ikke smakt french toasten ennå :rolleyes:
Bare så oppskrift her inne, og ble sugen på å prøve!
Skal gi rapport når jeg har testet den!
Mum 4 2 sa for siden:
Jeg er av typen som må ha frokost, hvis ikke er dagen nesten spolert. Til og med når jeg jobber nattevakter, så spiser jeg frokost før jeg legger meg for å¨sove. :sove:
Frokostavhengig :hungry: ????????????????
Jeg ........................?????????????????
JAAAAAAAAAAAAA!
mam sa for siden:
Hei MHM! Grattis med å flytte ticker'en ned igjen!
Jeg har hoppa på lavkarbo igjen etter et opphold. Og vil skamrose deg for frokostpannekaka di! :hungry: Første gang prøvde jeg den ikke, for da fulgte jeg "Atkins by the book". Nå er jeg litt rundere i kantene, spiser litt frukt og nøtter fra starten. Når jeg bytter ut 1 ss havregryn med 1 ss soyaflak så er den pannekaka helt lovlig uansett hva slags lavkarbo man følger? Den var uansett nyyydelig! Jeg steker den som små lapper, spiser de med rømme og moste bringebær med Natreen. Kurerer søthunger effektivt og er ypperlig kosemat å ta med i selskap.
nomma sa for siden:
Den panne kaka må prøves.. har ikke CC i huset akkurat nå..
Da jeg gikk på Lindberg i høst, brukte jeg å lage disse plettene når godte hungern var på det værste:
100 g CC
1 1/2 ss speltmel
1 egg
flytene søtstoff etter smak
vanilje dråper
1/4 ts salt
servert med syltetøy uten sukker..
Snadder..
og takk mam for tipset om soyaflak..
BlueFairy sa for siden:
Tenk, jeg kan lage t-skjorter med frokost-logoen på! :D
Eller hva med fleecejakker? ;)
Spiser forresten frokost, jeg og!
guro sa for siden:
Jeg er veldig glad i og for pannekaken. Jeg lager den i mange varianter. Jeg lager den blant annet med tacokrydder og ost og serverer med tomat til. Også lager jeg den med stekt flesk eller bacon i, fleskepannekake, med tomat eller salat. Fin matpakke mat. Også har vi prøvd kakaovarianen, den er en hit hos 7åringen.
[font=Comic Sans MS][/font]
Men jeg har ikke prøvd med soyaflak eller soyaprotein, det må også prøves. Den med revet gulerot eller squash høres også spennende ut. Og den med blåbær i røren. Også tenkte jeg prøve lage pannekake-lag-kake, med pisket kremføte og jorbær mellom lagene en gang. Hurra for den deilig og anvendelige og varierbare pannekaken.
Aline sa for siden:
fedonisten??? så du det???
t-skjorter :D:D:D:D:D:D
Kunimundur sa for siden:
Denne var kjempegod! Tusen takk!! :blomster:
Kjem nok til å bli mykje brukt heretter. Har prøvd den utan havregryn, men meir cottage cheese for å spare karbohydrat, og det funkar også. Skal prøve litt hakka paranøtter neste gong.
Mint sa for siden:
Jeg må bare bifalle innlegget over; denne pannekaka er virkelig god! Jeg pleier dog å droppe cottage cheesen av og til (blir litt... ehh... luftig kan man si av den), går fint det. Merker ikke forskjell i varigheten på "metthetstiden" heller av det.:)
nalana sa for siden:
Ser at denne tråden ikke er helt fersk, men jeg lurer så på hva man kan bruke hvis man dropper cc. CC er omtrent den eneste matvaren jeg ikke kan orke, men synes denne pannekaka virker ganske spennende.
Hvor er det forresten blitt av frokostklubben, tror ikke jeg har sett et eneste medlem her inne med frokostlogo:eek:
Den var da ikke sååå stygg:p
Mint sa for siden:
Jeg lager pannekake like ofte uten som med cc, går fint det. ;)
Nena sa for siden:
Philadelphia-ost? Jeg for min del har gjerne litt creme fraiche i, i stedet for cc.
Iset sa for siden:
Frokostlogo? Hvordan ser den ut? Gidder ikke lete gjennom 130 innlegg om den er i denne tråden. :p
Borealis sa for siden:
Flott at denne tråden ble dratt fram igjen. Faktisk lest hele. Og den pannekaka skal prøves og eksperimenteres på!:rolleyes:
nalana sa for siden:
Gidder heller ikke å finne igjen logoen:p
Den var ganske stor og blå og rund med noe gult i. Inneholdt også en rykende kaffekopp tror jeg....Husker det var mange bortforklaringer for å slippe å bruke den. Derfor jeg hintet om at den ikke var sååå stygg. Det var HP som hadde laget den, og han hadde til og med link og greier for å hjelpe folk med å få logoen i signaturen sin!
elint sa for siden:
Må bare dele! Eksperimenterte med MHMs pannekake og laget noe kjempegodt :)
2 egg, 1 dl cottage cheese, 2 ss rømme, 2 ss rapsolje, 1 ss kruskalki, 2 ss ketolyse soyaprotein, en klype salt, en klype bakepulver, litt splenda etter smak.
Alle mål er sånn ca for jeg slumper. Stekte som MHMs pannekake alt i en kake. delte i 4 og hadde på en skive "kavli ost med skinke". namm! smakte litt vaffel med brunost. LItt søtt og litt salt!
Jeg brukte ikke stavmixer da. kanskje det hadde blitt bedre? Synes den var god uten også jeg :)
nalana sa for siden:
Naa har jeg ogsaa endelig faatt somlet meg til aa proeve denne pannekaka. Hadde ikke philadelphia-ost i hus naar jeg fikk aanden, saa jeg brukte 1/2 dl creme fraish og en halv dl ketolyse bakemiks i stedet for den deciliteren med cc. Det ble bare helt smaskens:D . Siden har jeg hatt det et par ganger i uka. Ikke noedvendigvis bare til frokost, den er ogsaa kjempefin som kake/hvetebaksterstatning. Da kan man f.eks. bruke pisket kremfloete og sukkerfritt syltetoey til.
Photobscura sa for siden:
was ist das natreen-pulver? ere så mye karbo i fruktose?? og jeg som kjøpte en hel bøtte på helios for å lage lindbergs frankse sjokokonfektkake da...
Titti sa for siden:
Jeg lagde denne i går og byttet ut havregryn med bakemiks fra Ketolyse. Herregud så mett jeg ble :sjokk: Pleier å spise halve pannekaka og ha lyst på mer, men nå var jeg faktisk stappa etter en halv! Nam nam, så godt det var :sikle:
Alkazelters sa for siden:
Dette var en god pannekake, glad jeg kom over denne oppskriften! Jeg har forsøkt å bytte ut havregrynene med diverse nøtter (Da kan man også ha i mer!) Både mandler, Pistasjenøtter og peanøtter funker som rakkern!
Aline sa for siden:
Så lurt med nøtter :D Takk for tipset :)
Hei hei! Jeg vet ikke om noen har hatt samme lille problem som meg. Men jeg har aldri vært en killer på å steke pannekaker i utgangspunktet da. Problemet har i alle fall vært at denne smakfulle saken skvetter røre over alt da jeg skal snu den, og at den ryker i småbiter, og blir brunsvidd etc.
Men etter prøving og feilling, så tror jeg jeg har kommet fram til den perfekte framgangsmåten uten at det går så gæli.
Jeg vet ikke, men kanskje noen kjenner seg igjen og har nytte av mine erfaringer!
Lagde frokostpannekaka i dag, og det ble hittils den mest vellykkede. Har hatt litt problemer med hvilken varme jeg skal steke den på. Den bli alltid litt brunsvidd, men tasty for det. Og så må jeg uansett dele den i to eller fire så den ikke bare blir i småbiter. Men det gjøkke no, jeg legger den dobbelt uansett. Jarlsberg og oragano og litt salt mot at man tar litt mindre søtstoff er en vinner!
Jeg har i alle fall funnet ut at om jeg først varmer opp plata på fire (platene er fra 1-6) og da jeg har i smøret så slår jeg den ned til tre. Mens pannekaka steker, så velver jeg panna sånn at det overflødige renner ut i kantene (blir god crips også!) og når den begynner såvidt å bli fast, så slår jeg plata opp til fire igjen før jeg vender pannekaka. Da er den gjennomstekt, og trenger bare å få bruna seg litt på andre sida. Jeg trengte bare å dele den i midten. Perfekt! Den ble lysebrun, og relativt fast. Hurra!:):):)
monki sa for siden:
10 dråper vaniljeessens, en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver),
hvor får jeg tak i det?
Gerd sa for siden:
I dagligvarebutikker... Essensen står i bakehylla og natreen står ... ja hvor står det hen tro... Tror kanskje det er egen hylle... I nærheten av sukkeret... :)
monki sa for siden:
tusen hjertelig takk.må nok sykle å kjøpe det. høres ut som alle liker den
Pipp sa for siden:
Den er kjempegod.......:sikle: skal lage den til frokost imorgen..nammis....
monki sa for siden:
kan jeg ta den når jeg skal begynne på ketolyse? tenker på cc?
Gerd sa for siden:
jepp vi kan bruke cc på ketolyse
monki sa for siden:
[LEFT]
Nei....... Jeg dreit i en uke..... Fødte 5 dager over termin...... :rolleyes:
[/LEFT]
:lol:
Imp sa for siden:
NAM dette var en SKIKKELIG GOD FROKOST!! TAKK skarru ha MHM! Dette kommer til å bli en slager her i huset, namnamnamnam!
Bergen27 sa for siden:
Nå har jeg prøvd frokostpannekaken din, og den var veldig god. Hilsen en kresen dame:rolleyes:
Eneste er at jeg kommer til å steke den i lappestørrelse neste gang. :)
Takk for god frokostpannekake!
Calvin sa for siden:
Åh, denne skal jeg prøve.
Kan man bruke splenda som søtning? Noen som har prøvd?
Og hva har dere på denne gastrnomiske godsaken?
Er det best med bær, eller hva med lavkalori syltetøy?
Splenda funker fint!
Lenge siden jeg har laget den, men jeg pleide å lage den uten søtning, og ha brie på og brette den sammen og la osten smelte :sikle:
AnjaS sa for siden:
Hei ! Jeg lurte pååå hva er alle de rare greiene?? eneste jeg viste hva var i oppskriften var egg (A) Så jeg tenkte jeg kanskje kunne bare lage det med egg, ost å skinke heller?? funker d??
Da får du omelett ;).
Men, altså, du vet vel hva cottage cheese er? Det får du kjøpt i alle butikker. Men det funker også med seterrømme/creme fraiche. Rapsolje er stort sett også å få kjøpt i de fleste dagligvarehandler; det er en smaksnøytral olje, men du kan bytte det ut med smelta smør, havregryn er vel heller ikke en så veldig eksotisk matvare, vaniljeessens får man kjøpt i de fleste dagligvarehandler, samme med kanel, søtstoff skulle også være tilgjengelig i de fleste dagligvarehandler; både natreen og splenda.
BMS! sa for siden:
Heia!
Kan man bruke små havregryn i steden? Lettkokte, ser at alle oppskrifter er med store havregryn. Spør sikker superteit, men er ny på dette. Vaniljeessens, hvor får jeg kjøpt det? Og vet ingen ting om søtningstoffer heller, untatt fruktose, får jeg kjøpt Natreen i butikk?
Sikkert ikke det siste dumme spørsmålet fra denne kanten, men det er nå engang sånn jeg lærer også da :o
BMS! sa for siden:
Ser at du svarer litt på det jeg lurer på, men hva er best søtningstoff da? Kan man bruke ekte vanilje, eller blir det helt feil? Sånn brun stang i glassrør....
Ha en flott mandag
Hapzen sa for siden:
Jeg lagde denne på mandag, desverre falt det ikke helt i smak :( Tror jeg brukte for mye vaniljeessens eller natreen.... hehe, jeg suger på å lage mat da....
Hope<3 sa for siden:
Hei...jeg er med deg...er helt fersk her...og trykker litt her og der og prøver meg fram...i går da min kjære svigerinne at jeg aldri har vært så tykk...jepp det sa hun...og ikke uten grunn vekta pleier å vise 65 vet den var 75 isommer og nå var den...82...har lyst å rive av meg håret...tvinga i meg eggerøre og bacon i dag...er ikke glad i verken omlett eller eggerøre...og så så jeg oppskriften din..og bare gleder meg til morgen dagen:):):)Thanks....Har du vært her lenge?
Gostompen sa for siden:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, det va ei sinnsykt god pannekake! :p
trur faktisk den kan ha redda hele dietten min, satt og va småkvalm etter egg og bacon til frokost klokka seks i morres, og grua mæ som en gal berre med tanken på å måtte spis det fleire ganga, og i ren desperasjon fant æ frem til pannekaka di. takk og pris, kanskje æ hold ut ei stund til likevel :) smaka nesten arme riddere, med litt muskat så blir det nok knall likt. takk så inderlig mye!
Iselilja sa for siden:
NAM! Dette smakte ikke som egg, ikke som olje, og ikke som noe annet typisk lavkarbo. Det var bare utrooolig godt! Jeg brukte grunnoppskriften, men hadde i 3 teskjeer kokosmasse. Stekte hele røra i en liten stekepanne. Det ble én stk veldig stor, veldig tykk, og veldig delikat pannekake. :) Anbefales!
Cornelia sa for siden:
JA jeg er med deg!
Denne var helt utrolig god, laget den til meg og samboeren som lunsj igår og vi ble så imponert over hvor god den var. Fikk nesten dårlig samvittighet fordi det føltes som vi spiste noe ulovlig hehe. Smakte som god dessert!
Takk for oppskriften!
Therese888 sa for siden:
Ille god med pisket krem og blåbærsyltetøy:)
nite66 sa for siden:
Så bra at du skrev i denne tråden i går Therese888 :D, for da fikk jeg også øye på denne fantastiske pannekaka! Måtte lage den til frokost i dag, og det smakte kjempegodt.
StoreLilleMeg sa for siden:
Sier takk til deg MHM, for denne fantastiske oppskriften.
Laget 2 pannekaker av den i dag å ble så mett at jeg ikke greide spise opp alt.
Men du å du så godt det smakte.
Dette skal gjentas. Er litt lei egg-smak på alt, men denne smakte bare sukker å kanel. Minnet om arme riddere uten brødet, hehe....
SunnhetMedSirrup sa for siden:
jeg må spørre om noe, jeg :rolleyes:
jeg har litt spinat og litt rapidsalat stekt i panna med en god mengde tunfisk.. ( 100-200 g , spørs hvor sulten jeg er) , men den indeholder ikke fett:O
bare masse protein..
er det greit på lavkarbo? eller må en ha fett?:p:p
Carisma sa for siden:
Det kommer an på filosofien man følger... :rolleyes:
Litt rart å stille dette spørsmålet i en tråd om pannekaker :cool:
Rottis sa for siden:
Denne røren er laget og skal stå og svelle heeelt til i morgen tidlig.
brud09 sa for siden:
Takk for at du delte denne gode oppskriften med oss MHM! Den var sinnsykt god :) Og like god kald når jeg har den med meg som lunsj på jobb ;)
SunnhetMedSirrup sa for siden:
herregud jeg skjønner ikke hvorfor jeg spurte om det der :rolleyes::confused: men det var jo lenge siden da.. :lol:
Rottis sa for siden:
Disse var jammen gode! Perfekt frokost til ensom bursdagsfeiring på morgenkvisten!
tulla sa for siden:
GRATULERER SÅ MYE, måtte resten av dagen bli fylt av glede!
:happybday
peruvian sa for siden:
Hei
Nå har ikke jeg hatt tid til å lese gjennom hele tråden, så jeg spør (igjen?), er det mulig å lage denne røren på kvelden og ha den i kjøleskapet til morgenen etter? Eller blir den dårlig?
Jeg er dårlig med mat, så mulig jeg stiller et halvdumt spørsmål :rolleyes:
Babycherry sa for siden:
Denne så digg ut! Skal prøves i morra! :D
tinipus sa for siden:
Naaam, jeg har nettopp laget de, ååårh så gode de var altså! faktisk bedre en vanelige pannekaker!! :-D Men brukte flytende natreen i stedenfor vaniljeesensen og solsikkeolje i steden for rapsolje, men de smaker vell det samme kan jeg tenke meg! Nå sitter hele familien og KOOOOOOOSER seg med god samvittighet :-D :-D
pcogirl sa for siden:
kan man ta litt geitemelk i steden for cottage cheese?
kanke ha melkeprodukter :( -bare geit da
morthy sa for siden:
Jeg lagde denne pannekaka i dag, det eneste jeg forandret på var havregryn. Jeg brukte bakemiks i stedet for, litt mindre karber..
Den var kjempegod med sukkerfritt rabarbrasyltetøy (hjemmelaget) og creme fraiche... Jeg koooooste meg med lunsjen min... Så takk for nydelig oppskrift, blir helt sikkert en gjenganger hos meg.. Kanskje med bacon til neste gang..:)
angel82 sa for siden:
Blir da mer enn 6 gram karbohydrater, er jo det havregrynet alene inneholder...
Pruttilutt sa for siden:
Fins der et nogen lunde OK alternativ til havregrynet? Soyaprotein uten spesiell smak? Er jo litt kjedelig å ødelegge frokosten med 6 karb i havregrynet :/
Håper på rask tilbakemelding, så har jeg frokost denne uka ;)
Soyaflokker, f.eks? Fåes kjøpt på helsekost, og minner en del om havregryn. Er veldig lite karber i.
Camomilla sa for siden:
Åh, dette var snadder, altså! Har fyst på noe i hele dag, og etter å ha lagd denne vet jeg hva det var :D Har akkurat begynt, så jeg hadde ikke annet sukkererstatning enn fruktose (brukte 2 ts.), hadde heller ikke vaniljeessens. Men havregryn, CC og det andre. Stekte i meierismør, og det ble så nam :) Skal definitivt kjøpe Natreen, Splenda eller noe annet med færre karbohydrater enn fruktose. Jaja, man lærer så lenge man lever :)
LittEngel sa for siden:
Lagde denne i dag! NYDELIG! :D
Kanskje sa for siden:
har veldig lyst til å prøve, men skeptisk til de havregrynene pga karbohydratene....
har noen prøvd å lage oppskriften med erstattning for havregryn?
Carisma sa for siden:
Søk på gerds fløtepannekaker :ja:
Ashley sa for siden:
Fantastisk oppkrift! så enkelt ;) men er det lurt å bruke glutenfrie havregryn istedet? havregryn er egentlig bannlyst hos meg (redd det er en partystopper). ....
men lite karbs da, kun 6 g! så det er helt ypperlig. takk!
Det er ikke gluten i havregryn, men det følger gjerne med gluten fra andre krotsorter om de har vært i samme tanker (eller noe sånt). Så glutenfri havre er havre som har vært adskilt fra andre kornsorter.
Store havregryn har lavest gi.
Ashley sa for siden:
Spiser ikke havregryn, så kan jeg bruke f.eks 3 ss mandelmel istedetfor?
lottesinverden sa for siden:
Hvor lenge holder denne røren i kjøleskapet? Har lyst til å lage en del så jeg slipper å stresse med det om morningen
Blck_Brd sa for siden:
Har nåken prøvd å fryse desse?? Hørtes ganske gode ut:) Må prøve di i mårå te frokost:)
Klistine sa for siden:
Denne falt ikke heelt ismak hos meg.. smakte litt for sært. Blanding av omelett og pannekake...
Mtenn100 sa for siden:
jeg er gjerne med jeg.. Glad i frokoster og savner gode nullkarboalternativer. Blir litt kjedelig med kun egg, ost og bacon i lengden..
Hvordan greier du å få kun 6g karbo når det er en del havregryn og en del cottage cheese i oppskriften? Bare havregrynene overskrider vel 6 gram.???
Bravo sa for siden:
Takk for oppskrift!
Jeg laget dette til frokost idag, men byttet ut havregryn med soyaflokker, doblet oppskriften og laget dem som lapper til hele familien.
(Hadde ikke vaniljeessens, da)
Var også litt usikker på konsistensen, for det var første gang jeg laget noe med soyaflokker, så jeg tok i 1 toppet ts JBKM for sikkerhets skyld, men jeg er sannelig ikke sikker på om det var nødvendig, altså.
Skulle gjerne laget enda mer, men det går jo så utrolig mye egg på den måten.
Iallefall- Stor suksess!! Alle likte lappene, store og små!
Takker og bukker:D
nellie sa for siden:
Lagde denne i dag med stevia og 2 ss cocosa isteden for rapsolje. Veldig godt:ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.