Jeg veide 78,6 kg da jeg begynte på lavkarbo. Jeg la meg på ca 50 karber pr dag, og har slått ut på ketosestix hver dag unntatt 1. Jeg har holdt på i 2,5 uker nå.
På fredag var jeg nede i 77,4 kg.
På søndag hadde jeg en kontrollert sprekk, siden jeg spiste 1 ss karamellpudding, og litt karamellsaus til dessert den dagen.
På mandag veide jeg 77,7 kg.
I går veide jeg 77,9 kg.
I dag veide jeg 80,4!!!
Jeg kan ikke ha lagt på meg såå mye på noen få dager?? Det er ikke mensen som er på vei, for den hadde jeg for 1,5 uker siden.
Jeg kjenner at jeg blir så deppa av dette. Jeg veier jo MER enn før start nå jo.
Slapp av det er bare vann av en eller annen grunn!;)
Spiste du salt mat i går? Baconcrisp, spekeskinke, mye ost......
Kan du ha eggløsning?
Er du stresset av en eller annen grunn? Noe du gruer deg til feks?
Drakk du nok i går? Kroppen holder på vann om den syns det kommer for lite!:p
Drikker du masse i dag, spiser nok fett, stresser ned og fortsetter som du har begynt, forsvinner det helt sikkert fort igjen!:D
Jeg kan ikke huske at jeg har spist noe med så veldig mye salt egentlig.
Jeg spiste 3 fiberrik med leverpostei og remulade til frokost.
Djevelegg av 3 egg til lunch.
Middag ble 3 karinbrødskiver med ketchup, skinke og masse ost.
Kvelds ble 2 egg med majones og 6-8 perletomater og en skyr.
Da forsvinner det sikkert like fort som det kom og tar med seg noen hekto ekstra!:D
Mye brøderstatninger der, du! Mange som opplever at det stopper vektnedgangen.:eek:
Lurer også på om du følger en bestemt filosofi? Er ikke så lett å gi råd eller kommentere matinntaket når du følger ditt eget opplegg. Da er det jo bare du som bestemme hva som er "riktig".
Siden du tester med stiks, vil du vel være i ketose. Da er 50 kabrer mye. Du bør ligge et sted mellom 15 og 30, helst ned mot 15- 20. Og de karbene ksla komme fra grønnsaker og ikke Fiberrik og brøderstatninger.
Maten du ramser opp inneholder over 20 karber og kun noen tomater, liksom! Og ikke så mye fett heller akkurat!
Har du lest denne tråden? Hvis ikke, sett igang!;):):p
Jeg har vel ikke lagt meg på noen bestemt filosofi enda, dvs jeg heller litt mot LCHF. Jeg har bestillt boka til Sofie Hexeberg, og den som heter Bedre uten brød.
Jeg får droppe fiberrik i dag da, og heller holde meg til karinskiver?
Jeg har egentlig ikke noe mål om å være i ketose, men det har blitt sånn selv om jeg har ligget på 40-50 karber omtrentlig de dagene jeg har regnet på det. Jeg tester bare med stix for morroskyld. Litt for å se hvor mye som skal til før jeg faller ut av ketose, uten at jeg har noe poeng på det.
Jeg har ikke planer om noe ketolysekur. :)
Den ketchupen- er den vanlig eller sukkerfri? For det er sukkerr i både ketchup og sennep. Jeg bruker den sukkerfrie og Dijon sennep om jeg må ha. :ja:
Ketchupen var nok med sukker ja. Jeg var på jobb, og middagen var ostesmørbrød. Eneste ketchupen de hadde var den med sukker.
Jeg har vært og tisset 4 ganger til nå i dag, så det er nok mye vann som vil ut ja. :lol:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.