Har vært på lang ferie... De første ukene av ferien gikk strålende i forhold til både kost og trening. Jeg gikk til og med ned 3-4 kilo!!
Så de siste 2 ukene nå har jeg tatt helt av. Jeg har spist massevis av karber, ikke trent noe som helst..bare vært lat.
Kan jo skrive under på at det er en smertefull affære(+ masse diaré) å plutselig fråtse i karbo igjen.
MEN, uansett, på mandag startet jeg på jobb igjen, og falt tilbake til mitt ketogene kosthold. Jeg er neppe i noe ketose enda, men det kommer!
Jeg synes det er tungt å komme tilbake til hverdagen som det er...så det med å tenke på å komme igang med trening er noe jeg virkelig sliter med. Trenger motivasjon!!!!
Synes det er litt tungt med tanke på mat og akkurat nå... Merkelig nok!! Fordi jeg vet at jeg føler meg så mye bedre(og ser bedre ut) når jeg holder meg i ketose...
Er vel generelt litt lite motivert akkurat nå:mad:
Tar gjerne imot gode tips og råd... Er bare litt start"vansker".
Hva med å tenke at du i første omgang skal komme igang med maten, så får treningen komme når det er på plass. Videre å lage din favorittlavkarbomat. Jeg simpelthen elsker tacosuppe, squashlasagn og diverse gryter med fløte. Da har jeg opplevelse av at jeg storkoser meg med luksusmat, og at det ikke har noe med en kur å gjøre. Velg ut det beste av det beste av mat for en stund, slik at du kan kose deg tilbake til ketose.
Bare stå på, de første ukene er gjerne tunge, men se frem til lysere tider der måltidene og planleggingen går lekende lett og du slipper unna å være sulten og ha lyst på alt.
Jeg gikk opp 10kg på 3 uker i sommer og sliter med å få de av, har fått av 2kg.. Men maten går det fint med nå, de første ukene sprakk jeg dann og vann på småtteri, men nå er jeg igang igjen og er fast bestemt på å ta av alle feriekiloene uten en sprekk( ikke at jeg hverken vil eller har planlagt sprekk).
Stå på, raid oppskriftsforumet for idèer til fristende mat.
Takk for tilbakemeldinger!
Jeg har det ok med maten nå...men så var det den treninga da:(
Har aldri vært glad i å trene, så det er vanskelig å legge det inn som første prioritering når jeg planlegger dagen min..hehe
Jeg hater trening, t.o.m ordet :o
Men jeg kaller det å trimme, og kan anbefale at du starter i det små. Gå en tur, husarbeid er god trim.
Det som fikk beg til å begynne å gjøre noe annet enn gåturer var å bruke datterens wii-spill (sportspill), fikk meg wii fit plus, treningsspill og boksespill osv...
Danse er morro. Jeg har fått dilla på Zumba. Sjekk ut youtube, søk på zumba og det kommer opp massevis av filmsnutter på forskjellig varighet. (jeg fantnoen som heter zumba kellogs)
Dette syns jeg faktisk var så morro at jeg investerte i orginal-dvd'ene. Og jeg har drevet nå med dette siden jan/feb. Og det er like morro. Jeg merker forskjell i kondis, musklatur og holdning :ja:
Det jeg egentlig ville frem til er at det er viktig å finne en trimme-måte som gir glede og som man ønsker å gjøre :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.