Jeg er ny her. Startet på ketolysekuren på mandag etter å ha lest masse om lavkarbo/ketolyse.Måtte bli skikkelig inspirert før jeg kom i gang.
Har fyllt oppp kjøleskapet med tusenvis av kalorier - før levde jeg på light-produkter. Nå jobber jeg med å tenke på nytt, må "glemme" kalorier og tenke fett ;)
I går kveld (2. dag), var jeg på do og tisset sikkert 6 ganger. Våknet 3 ganger i natt for å tisse :eek:. Den ene gangen var jeg også så sulten at turen gikk innom kjøleskapet (enda jeg la meg god og mett). Spiste en skive røkt laks med majones - midt på natta!
Jeg har egentlig ikke drukket mer enn før (kanskje litt mindre?), vet at jeg må drikke masse vann. Er ikke så glad i vann, men har puttet en skive sitron i vannet nå, det hjalp.
Uansett. Betyr denne tissinga at jeg reagerer bra på ketose (hvis jeg er i ketose nå)?
Det er bare å tisse ivei, det gir seg litt. Nå tisser jeg bare en gang i timen, til å begynne med var det kanskje 2-3 ganger i timen. Og de første nettene kunne jeg likegodt ha sovet på badegolvet!
Vi har...host satt campingdoen opp på rommet vi..Fordi jeg er opp 3-4ganger hver natt:lol:
I begynnelsen er det ekstremt, men jeg har nå alltid drukket ganske mye vann og stått opp flere ganger hver natt.. 1-3ganger i timen på dagtid er helt normalt for meg...
Takk for svar!
Da er dette normalt og jeg må regne med å tisse MYE oftere enn før - også i fremtiden.
Skal på hytta i helgen - med utedo. Tror jeg må ha ei tissebøtte i hytta ;)
Hvis denne tissingen varer ved, for eksempel i to uker, er det ok å redusere på vanndrikkingen. Ja, man skal drikke mye, men ikke tvinge i seg. Drikk når du er tørst. Jeg vet at mange er uenige med meg, men jeg har lest masse forskning på temaet. Nyrene filtrerer ca 1200 liter i døgnet - blodet passerer igjen og igjen, og de trenger ikke et overinntak av drikke fra eieren av nyrene.
Jeg opplevde også denne hyppige vannlatingen den første uken på kuren. Og når jeg måtte så MÅTTE jeg, helt plutselig. Noe som var uvant da jeg vanligvis har god tid fra jeg begynner å kjenne det til jeg må. Etter den første uken har alt vært som normalt :)
Varierer veldig hos meg - noen dager tisser jeg KONSTANT (festlig i jobb-møter...:rolleyes: ) - andre dager er det mer normalt. Tror nok kroppen min slipper mer eller mindre avhengig av hvor i syklusen jeg er. Drikker minst 4 liter på en vanlig dag - er kronisk tørst, og har svært tørr luft på jobb.
Jeg var også veldig tørst. Jeg gikk i skytteltrafikk frem og tilbake for å hente vann på jobb. Men kan ikke si jeg har merket noe til dette i det siste :)
Jeg mener også at man bare skal drikke når man er tørst om man får i seg nok væske. Noen har visst faktisk problemer med å få i seg en liter drikke i døgnet og da må man passe på å få i seg nok.
Jeg er tørst hele tiden og drikker mye ( og må også passe på å få i meg nok salt!), jeg kan ikke bare slutte å drikke fordi jeg paserte 4 liter.. Jeg har alltid vært veldig tørst uansett kosthold.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.