har nå gått på ketolyse i 2,5 uker, og i dag er jeg uendelig slapp og svimmel... fikk svakt utslag på ketostix i sted...
dette er normalt og vil gå over sant?
jeg spiser magnesium og krill...
i morges spiste jeg en mager kesam med fun light fordi jeg ikke klarer å diske opp med feit mat tidlig om morgenen på tom mage, men jeg spiser jo omtrent ikke karbs ellers, så da tenkte jeg at det går fint å ta en kesam...
ett spørsmål til: tyrkisk/gresk yoghurt... smaker den som kesam? tenkte å se om jeg fant en sånn bøtte i morgen nemlig...
Lag ekstra kveldsmat, så har du klart til frokosten. Husk å drikke enormt med vann, ellers blir du svimmel. Det blir i alle fall jeg hvis jeg får lite væske i meg i løpet av en dag. Husk at kroppen er i omstilling og krever både sukkeret "sitt" tilbake og erstatning for det (vann, fett). :) Hang in there!
Tyrkisk yoghurt har minst karber!
Den smaker som yoghurt uten noen form for tilsetning. Hva skal jeg kalle det? Beskere på smak enn kesam i hvert fall! Uten at det er negativt, liksom!:p
Jeg syns den er god og bruker den gjerne sammen med noen få jordbær, litt fløte og et egg som smoothie! Og litt flytende natreen om jeg vil ha den litt søtere!
God om morgenen når man ikke orker styre med fet mat etc!
Føler du deg bedre? Det er mange som rapporterer det samme som deg etter en stund i ketose, har sett flere tråder her bare de siste dagene ... Det kan være du får for lite magnesium, for det går med veldig mye magnesium på starten av en ketogen diett. Det kan også være at du trenger kalium.
jeg er bittelitt bedre, men jeg tenkte å kjøpe kalium i dag... magnesium har jeg tatt dobbel dose(600 mg) av de siste 2 dagene fordi jeg har hørt at det er lurt. men jeg får noen byger med svimmelhet nå og da...
Drikk mye vann, men pass på å få i deg salt og mineraler også! I helga drakk jeg masse vann (uvi), men var ikke flink nok til å spise så utpå søndag ble jeg svimmel og ør. Gikk over da jeg fikk i meg litt salt mat da, men ubehagelig.
Flere som har opplevd slapphet og svimmelhet, ja. :cool: Foruten alt som allerede har blitt nevnt her - jeg må faktisk gjøre en bevisst innsats for å få i meg nok salt i forhold til mengden vann jeg drikker. Når jeg slurver blir jeg skikkelig svimete og får tung hodepine og fyser enormt på alt som er salt, er sikker på at jeg kunne kastet i meg salt rett fra håndflaten om det var eneste alternativ...
Torkil anbefaler jo i ketolyseboka å drikke noe mineralvann (farris) i alle fall den første tiden, nettopp for å unngå sånne ting. Vet ikke om dette er problemet ditt, selvsagt, men kanskje verd å vurdere. :)
Ikkje for å kuppe tråden eller nåke, men eg har hatt sånn "indre" skjelving dei siste dagane. Føle meg litt slappare enn ellers. Hadde og krampe i leggen i går natt og i låret (det har eg aldri hatt før) ei anna natt. Begynte å ta magnesium i dag. Men lure på om ka som kjennetegna kaliumsmangel? Finnes det nåken kaliumsrike matvarer eg kan ete sånn for sikkerhets skyld?
Tusen takk Kanutten! Når eg prøvde å google sto det korn og bananer. Men eg hadde det litt travelt, så eg leita sikkert ikkje godt nok :P
Men eg ete jo en del av dei her matvarene. Skal bare fortsette med det da :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.