< Tilbake til oversikten

PSMF kombinert med Ketolysekuren?

ketolysebloggen.blogg.no sa for siden:

Hei!

Er det noen som har erfaringer med å kombinere PSMF med ketolysekuren? Tenker typ 4 uker ketolysekur, 1 uke PSMF, 4 uke ketolysekur, 1 uke PSMF and so on?

Har ikke gått ned noe særlig enda (dvs 1 kg), etter snart 4 uker på ketolysekuren. Nå skal sant sies at jeg har prøvd lenge å gå ned i vekt før jeg begynte på ketolysekuren også, med både trening og kosthold, så jeg antar jeg har havnet på en "trivselsvekt" der vekta mi har bestemt seg for å stoppe opp og bli :)

Kanskje PSMF kan hjelpe meg gjennom "barrieren"?

nellie sa for siden:

Tror ikke det er så ille mange her inne som har prøvd PSMF i det hele tatt. Må vel i tilfelle være Lone, men hun kjenner du vel fra bloggverdnen..
Hvis ikke så er adressen til bloggen hennes her.

PSMF er nok litt uglesett her og litt mer akseptert på diverse treningsforum.. Men der tviler jeg på at de kombinerer den med ketolyse.

Også har Ida Vaag kjørt en runde med PSMF sammen med Ketolysekuren, i løpet av de siste ukene.

Megvel sa for siden:

Er det noen som vet om PSMF har noe med Kimkins å gjøre?
Linken er verdt å lese for dere som tenker på dette. Unngå SNATT!

nellie sa for siden:

Det ligner vel litt på Kimkins:)

nellie sa for siden:

Eller egentlig ganske mye;)
Men tror ikke de har noe med hverandre å gjøre sånn ellers.

ninasov sa for siden:

hva er PSMF for noe?

nellie sa for siden:

Google is your friend:)

Såkalt "ekstremdiett" som går ut på å helst spise minst mulig karbohydrater, 10 gram fett + selolje/fiskeolje også proteininntak som tilsvarer kroppsvekt x 2.5 pr dag.
Anbefales bare å gå på i maks 10 dager av gangen..

Tusen takk for svar, Nellie! :)

Ja, har sett at de går på det. Har sett at du er begynt du også :) Mandag begynner jeg, og tar en uke på PSMF ;)

Har du gått ned noe etter du begynte på PSMF? :)

nellie sa for siden:

Jeg prøvde, men synes det var såååå kjedelig at jeg ikke kommer til å gjøre det igjen. Mat er liksom til for å nytes, ikke til for at man skal kjede seg ihjel. (vet mange er veldig uenig med meg der, men. Liker mat jeg..)
Men det var veldig effektivt. Gikk ned 3 kilo på ca ei uke.
Dette var ganske nyoppgåtte kilo da, men:)

Aah, okey. Ja, tenker det er en ganske kjedelig kur. Men går jeg ned, så holder jeg mer enn gjerne ut en uke i slengen! Vet du hvor lenge man må/bør ha pause mellom to PSMF-økter?

3 kg på ei uke er jo kanonbra! Men nyoppgåtte kilo er vel gjerne lettere å få av enn kilo som har ligget der i maange år :p

nellie sa for siden:

Det er de, uten tvil:)

Du veier ganske lite, gjør du ikke? I så tilfelle ville jeg ikke holdt på i mer enn ei uke av gangen og spist godt imellom periodene. Egentlig så ville jeg ikke gått i gang med noe PSMF greier i det hele tatt om jeg var normalvektig.

Ganske lite og ganske lite, spørs jo helt hvordan man ser på det :p Er ca 62, +/-. Målet er å komme ned i 50 :) Så jeg synes ikke det er ganske lite, men overvektig er jeg jo egentlig ikke.

Men ketolysekuren virket ikke noe særlig på meg da.. Kanskje jeg burde gi det litt mer tid, jeg vet ikke. Jeg opplever at de fleste har mest vektnedgang første mnd, men jeg har jo bare hatt 1 kg hittil, og de siste ukene har det stått helt stilt. Så jeg vet ikke om det kanskje har gått mot sin hensikt siden jeg egentlig er normalvektig? Selv om jeg har mer enn 10 kg jeg vil ned..

Hvorfor ville ikke du prøvd PSMF? Har du noen andre gode tips? :)

nellie sa for siden:

Synes ikke noe om ekstremkurer på folk som er normalvektige.. Folk må jo gjøre som de vil da selvfølgelig:)
Har du prøvd å kontrollere inntaket på ketolyse da? banneikirken Få et visst pekepinn på hvor mye du spiser.. Eller lite:)

Jeg trener litt, så protein-inntaket mitt ligger på ca 90-120 gr per dag. Ligger rundt 1200-1500 kcal per dag, og ca 7-8 gr karbo.

Men jeg tenker at det eneste jeg kan droppe er fettet, og da er det jo bare kjøtt og grønt igjen. Så da kan jeg jo like godt prøve meg på PSMF :p Er jo ikke sikkert jeg går ned med det heller.. men tenker det er verdt etter forsøk ! :) Taper jo ingenting på å prøve ;)

loone sa for siden:

PSMF har ingen tilknytning til kimkins, selvom prinsippene kan være like. Kimkins er jo en kostholdsendring mens psmf er en kortvarig "crash-diet" med oppkarbingsmåltider og lange pauser (om man følger dietten slavisk).
PSMF er hyppig brukt (under forskjellige navn vell og merke) av bodybuildere før de stiller på konkurranse, i alle fall i det store utland. PSMF er veldig effektiv når det gjelder å fjerne underhudsfettet. Så bb bruker kuren for å få enda mer fremtredende muskler.

Cheyla sa for siden:

Hei
Jeg prøver meg på PSMF nå (eller dvs, etter beste evne). Leste linkene i denne tråden, og de var til stor hjelp! Men om noen andre har tips til hvor det finnes mer info om PSMF tar jeg imot det med stor takk:)

Så at det stod at en maks skulle ha 10 g fett per dag, og sliter veldig med å holde meg under det. Til og med magert kjøtt har jo 1-2 g fett per 100 g.

Men, virker som det fungerer da... Synes buksa sitter litt løsere. På torsdag har jeg holdt på en uke (og da er det slutt), så spent på å se om det fungerer! Prøver å ikke veie meg før den tid.

jada_klue sa for siden:

Hei.. Vet at denne tråden er gammel, men lurer veldig på hvordan det gikk med dere, jeg...!? Hvor mye gikk dere ned, gikk dere opp igjen noe, og hvor lenge holdt dere på? Er på min første dag i dag, og er veldig spent, men føler jeg fomler litt i blinde.

ylvavly91 sa for siden:

JEg lurer også på hvordan det gikk med dere?
Vurderer og begynne på PSMF jeg også.
:)

malleleo sa for siden:

jeg og skal prøve meg på dette nå. begynner på mandag! har gått ned 8,5 kg på ketolyse hittill, men pgr av gallestensanfallet vil jeg ta en sjanse.. jeg har gått opp en del denne uka på generell lavkarbo, så skal ta meg en uke psmf for å få bort dette.

ada-emilie sa for siden:

Det må da være lettere å spise en blanding av disse daglig: medium med fett, lite karbo(kun fra grønnsaker) og litt mer protein enn på ketolyse?

Charlott sa for siden:

Eller følge èn kur så man vet hva man har å forholde seg til?

Bøtt sa for siden:

:ja:

Kanutten sa for siden:

Brum....

Kanutten sa for siden:

Gått opp endel?? I løpet av en uke??? Grunnet gallesten?? Da er det neppe fett...

malleleo sa for siden:

er kanskje ikke fett, men så demotiverende at jeg har nettopp sprukket til gangs.. siden jeg er livredd fett etter anfallet(tirsdag)...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.