< Tilbake til oversikten

Har så lyst på brød

abs sa for siden:

I dag har jeg hatt så innmari lyst på brødskive. Tenkte jeg skulle skrive litt her i stede for så kanskje lysta forsvinner. Har gått frem og tilbake på kjøkkenet i dag, men har klart å motstå fristelsen t.o.m når jeg laga kveldsmat til unga. Det er vel ikke så innmari farlig å spise ei skive brød når man får så lite karber i seg som jeg gjør ca 10 pr. dag. men nå har jeg valgt å holde meg unna, så får jeg holde meg til det. Ble ei skål med cottage cheese med litt nøtter istede.
god kveld alle sammen.

Carisma sa for siden:

Søk på Nannahs "brød til snitter". De er kjempeenkle og tar knapt en halvtime å lage. Bedre enn vanlig brød!

Victory sa for siden:

Bak dette:

Proteinbrød:
4 egg
1/2 boks kesam eller crème fraîshe
3 ss olivenolje
1 1/2 ss bakepulver
4 ss linfrø
45 gr solsikkefrø
50 gr sesamfrø
60 gr kruskakli
evt urter eller krydder hvis en ønsker
[size=2][/size]
Slik gjør du:
Pisk eggene lett sammen med kesam eller crème fraîshe og olje. Tilsett alt det tørre. Ha bakepapir i en form. Stekes ved 180 grader i 55 minutter.

Min form er stor så jeg dobler deigen og får et høyere brød, bø steke litt lenger da, prøv deg fram. Dette er veldig godt altså. :)

abs sa for siden:

Tusen takk for oppskrifta, skal ned på butikken å handle i morgen. Det må jo være fint å bruke når man blir litt lei av egg og bacon til frokost

Trulte42 sa for siden:

Hei

Det brødet som Victory la inn oppskrift på pleier jeg bake, men er ikke så glad i solsikke og erstatter 25 gram av de med valnøtter. Har et slikt brød i kjøleskapet i en uke og det er kjempegodt. Mos solsikkene(eller valnøtter) i blenderen, så slipper du store "korn".

Lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.