< Tilbake til oversikten

JBKM i fårikål?

petite fleur sa for siden:

Hei, jeg er ny på dette forumet (og skjønner foreløpig ingenting av det, er ikke sikkert jeg klarer å finne denne tråden igjen engang...så beklager hvis jeg poster dette på helt feil sted) og i ketolyseverdenen. I dag skal jeg lage får i kål, og lurte på å lage det med Johannesbrødkjernemel i stedet for mel. Noen som har gjort dette med godt resultat? Hvor mye brukte du?:)

Furine sa for siden:

Har ikkje prøvd det sjølv, men det er jo berre å prøve. Men eg anbefalar i så fall å blande ut jbkm'en med vatn FØR du har i gryta, til dømes i eit rysteglas, elles er det lett at det berre klumpar seg.

Photobscura sa for siden:

Du behøver ikke å bruke jbkm, bare lag den med kål, kjøtt, vann, salt og hel pepper. Har faktisk aldri sett noen oppskrift på fårikål MED mel, heller.

Furine sa for siden:

Ja, det funkar heilt greit utan mjøl, berre la det koke lenge nok. Men sidan ho spurte MED... ;)

Photobscura sa for siden:

Sjekk denne oppskriften, f.eks!

PS: For å finne tråder som du har startet/svart i når det har kommet nye svar, så bare gå inn på kontrollpanel. Det er på den grønne linja omtrent øverst, til venstre :).

petite fleur sa for siden:

Takk for svar, alle sammen! Endte med at jeg lagde den uten jbkm, og det ble nyyyydelig :D

Mettitta sa for siden:

Jeg lagde med i går og det ble knall bra:) Brukte vel 1 tskje på en svær kjele.

Fruitdrops sa for siden:

Smaken er som baken, men jeg har aldri skjønt det med mel i får-i-kål :_plystre:
Ikke at jeg har prøvd det så mange ganger, men synes ikke det har vært noe godt xD

Ana sa for siden:

Jeg liker godt den litt tykkere sausen du får av kraften når du har mel i, så skal forsøke med 1 tsk i dag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.