Faren min har diabetes2, og i dag målte jeg blodsukkeret mitt bare av ren nysgjerrighet med måleren hans. Dette var rundt halv 11 på morgenen, ca 1-1 1/2 time siden jeg spiste frokost (egg, bacon og stekt tomat). Verdien jeg fikk var 5,6.
Vet noen om dette er en bra verdi mtp at jeg ikke målte det fastende?
Den er gratis, du får den, ingen forpliktelser. Men det følger bare med ti teststrips, og de koster usaklig mye på apoteket med mindre du har diabetes og rett på resept.
Normalt bør ikke blodsukkeret 2 timer etter et måltid overstige 7 mmol/l (altså finfine verdier du har halvannen time etter mat). Normalt fastende blodsukker ligger på rundt 3,8-5,8 :)
Sorry, jeg så feil, det er jo lansettene (de du stikker med) som jeg trodde var strimler, og dermed billige. 50 for 300 spenn er temmelig dyrt.
Ellers regner jeg med at det er freestyle-strimlene som passer til den gratismåleren, ettersom den heter Abbot freestyle/freestyle mini.
Jeg innså at han hadde et poeng, så jeg nøyer meg med å måle hver gang jeg er hjemme hos opphavet siden de begge har apparat.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.