Pisk egg og natreena godt med mixer'n.( det blir ikke helt eggedosis, men det gjør ingenting, viste det seg).
2 dl soyamel (omtrentlig)
1 strøken tsk bakepulver
Ca. 50 gr meierismør
Ha dette oppi egg- og sukkerrøra og bland sammen. Slå det hele over i lita form (hvis du bruker vanlig størrelse på form, ca. 24 cm, blir den ikke så høy, men hva så?)
Legg på epler (ca. 1 1/2) skjært i tynne båter/skiver og strø over hakkede mandler og/eller nøtter. Til slutt et godt dryss med kanel (overdriv gjerne) og natreena.
Sett i ovnen på midterste rille i 20 min ved 190 grader, og server med pisket krem og/eller lavkarbo-is.
Kveldskaffen på fredagskvelden fikk seg en "høydare":D
Prøvde denne idag. Fikk klage på at den var litt besk (!), kan ha sammenheng med at jeg brukte vellagra ost i den. Får prøve en mildere ostetype neste gang. Syntes den smakte godt med ist til og en klatt med rørte bær til.
Nå har jeg hatt lyst på eplekake i flere dager, så denne skal jeg lage iløpet av en ukes tid! Må jeg kjøpe natreen? Kan fruktose brukes (jada, vet at det er litt mer karber i det, men det gjør ikke så mye, dessuten må jeg bruke opp det jeg har, kaster ikke mat)
jeg lagde denn på søndag, men jeg brukte splenda. forma mi var 24cm, så jeg økte oppskriften litt.. alle syns den var god :) til og med lavkarboskeptikerne på jobben :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.