< Tilbake til oversikten

Spis når du er sulten, stopp når du er mett.....

trude.lutt sa for siden:

Har ikke disse følelsene lengre, hva gjør jeg da? Blir litt motløs, går sakte ned....men ned! Og helsa er bedre!

LenaBeatrice sa for siden:

Hva mener du med sakte ned? Kanskje er det ikke så sakte som du tror.

Når det gjelder sultfølelse: min og mange andres erfaring er at sultfølelse på lavkarbo/LCHF er annerledes enn med "vanlig" kosthold.
Man får ikke den "rumle i magen-sultfølelsen" som tidligere, men at man blir litt slapp, treg, energiløs på en måte.....når du kjenner den følelsen er det på tide å spise.
Veldig mange opplever også at de spiser mindre mengder og mere sjeden på lavkarbo.

Så kanskje spiser du nok, kanskje går du passe ned i vekt likevel

ada-emilie sa for siden:

Hva om du går lenge uten mat da? Kjenner du ikke noe som tyder på sult da heller? Unngå ihvertfall småspising mellom måltider . Du vil kanskje prøve å oppnå kontakt med magen oftere/mer og kjenne etter hva som er fysisk og hva som er emosjonelt.

Carisma sa for siden:

Jeg blir ikke sulten lenger, men veldig kvalm. Da vet jeg at jeg har gått for lenge uten mat.

Krøllerellerei sa for siden:

Jeg har heller ikke den romle-i-magen, knipe og sulten. Jeg blir slakk, litt svimmel og kvalm!

kamp sa for siden:

Oi...
Har trodd det bare har vert meg som har blitt sånn.
Har aldri den romle i magen jeg blir bare kvalm. Fryktelig kvalm. Kan våkne på nettene fordi jeg er sulten, altså kvalm.

Litt morsomt å lese :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.