Har egentlig mandag som veiedag, men som den nysjerrige frøkna jeg er så må jeg veie meg nesten hver dag, men det er liksom mandagene som teller. Det jeg har lagt merke til er at vekta varierer veldig mye i løpet av uka, og at mandag kanskje er et dårlig valg. Noen andre som har dager i uka de ofte veier mindre enn andre?
Fredag er den beste dagen, da har jeg vært motivert og "flink" en hel uke.
Mandag er en dårlig dag, jeg tenker det skyldes jeg er i mindre aktivitet i helgene og spiser nok litt mer salte ting, som jeg innbiller meg at holder på vann og vekten øker.
Fredag her og! For meg er det motivasjon også, helgene er "vanskelige" for meg, men om vekta er snill (ja, faktisk om den er slem også) motiverer det til og virkelig satse hardt i helga! :)
Vekta varierer gjennom uka, ofte lavest søndag eller mandag.
Men sånn i bunn og grunn spiller det ingen trille hvilken dag man setter som veiedag, man ser jo om vekta går nedover i løpet av en lang periode eller ikke. Om du veier minst på en onsdag og du liker å ta det laveste tallet, så velger du onsdag.
Torsdag syns jeg er den beste dagen, for hvis man har vært bedt bort eller av andre grunner fått i seg noe som trekker vann (:cool:) i helga, så rekker det for det meste å forlate kroppen innen det. Dessuten er det motiverende foran en helg å se nedgangn.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.