Her føler jeg vekten har stoppet opp, men jeg har også trappet opp treningen. Vet at muskler veier mere enn fett, men jeg har trent regelmessig på treningssenter siden januar, så dette er ikke nytt for kroppen.
Eneste som er nytt er at jeg har økt til en ekstra dag med treningen de siste 14 dagene.
Hvordan er det med dere? Og hva spiser dere etter trening?
Som jeg skrev i en annen tråd nettop: Jeg raste ned første uken uten å trene. De 2 neste ukene har jeg trent endel og vekten har stått bom stille! Derfor skal jeg frem med målebånd til mandagen, for jeg merker forandringer på kroppen selv om vekten ikke har beveget seg! :D
Etter trening er jeg alltid skrubbsulten, og har lang vei å gå hjem, derfor har jeg alltid med meg mat som jeg kan trykke i trynet før jeg begynner på hjemturen. Det kan være et par skiver ketolysebrød, 1-2 porsjonsomeletter (omelett i muffinsform), pannekake, eller noe annet man lett kan ha med i en pose eller boks ;)
Takk for svar og tips om mat.:) Jeg har laget ooopsi rolls som jer for tiden spiser endel av, men føler jeg må variere litt.. Tunfisk har jeg ikke spist på lenge, det skal jeg jammen kjøpe meg.. omelett i mufinsform var interessant..:)
Ja, men ikke målt og sjekket. Tror jeg må gjøre det i helgen:) Håper på positivt resultat da...:D
For min del har hard trening (spinning o.l) dårlig innvirkning på vekta, da står jeg stille. Men ved roligere trening (yoga, dansetreninger osv) merkes det positivt på vekta. I følge akupunktøren min var det fordi hardtreninga skapte stress i kroppen med mye adrenalin osv, og dermed gikk det utover blodsukkeret :ja:
Spiser ingenting etter trening (på et par timer hvertfall), men spiser avocado e.l før trening.
Jeg trener mye intervalltrening (med over 65% puls), noe som skal gi bra fettforbrenning. I dag prøvde jeg i tillegg Zumba for første gang. Gøy! , men ble ikke særlig svett, selv om jeg trødde til det jeg var god for (liker dans:D).
Spiser aldri etter trening. Da drikker jeg MYE og blir vel mett på vann... Vekta mi har llikevel stagnert de siste dagene, men yndlingsbuksa mi har blitt god og vid!!
Så bra!!! Tusen takk:):):) Dette skal jeg lage!!!!:D
:confused:Spiser dere ikke etter trening?? Det har jeg lest at det en bør en virkelig gjøre, hvis ikke tærer kroppen på muskelmassen.. (men er ingen treningsekspert jeg altså) Jeg spiser alltid innen en time etter avsluttet trening.
Zumba er gøy, har vært 2 ganger på time. Jeg er ikke flink, men det er utrolig gøy ja!!!! Sist rannt svetten som bare det av meg... :) Hadde pulsklokke som viste skyhøy puls til tider... :D
:confused:Spiser dere ikke etter trening?? Det har jeg lest at det en bør en virkelig gjøre, hvis ikke tærer kroppen på muskelmassen.. (men er ingen treningsekspert jeg altså) Jeg spiser alltid innen en time etter avsluttet trening.[/quote]
Jeg har alltid trent mye og hardt, og har svært sjelden følt behov for mat etter trening. Imidlertid er jeg svært muskuløs (nesten lite feminin - overarmer/skuldre som Madonna), og må ved styrketrening, passe på å legge lite vekter på. Har mao IKKE mista muskler:p.
Da jeg starta på ketolysekuren var jeg bekymra for at kuren skulle medføre muskelsvinn (vil ikke ha mer fett, mindre muskler i lår og legger), men det ser ut til å gå bra.
Ikke jeg heller. Jeg brekker meg om jeg spiser innen en halvtime etter jeg har trent... :rolleyes: Da jeg spiste "normalt" tidligere kunne jeg få en blodsukkerdropp et par timer etter trening, men nå kan jeg gjerne gå i mange timer. Som regel er det middag 2-3t etter treninga, så jeg rekker ikke blir sulten i mellom egentlig.
Jeg har alltid trent mye og hardt, og har svært sjelden følt behov for mat etter trening. Imidlertid er jeg svært muskuløs (nesten lite feminin - overarmer/skuldre som Madonna), og må ved styrketrening, passe på å legge lite vekter på. Har mao IKKE mista muskler:p.
Da jeg starta på ketolysekuren var jeg bekymra for at kuren skulle medføre muskelsvinn (vil ikke ha mer fett, mindre muskler i lår og legger), men det ser ut til å gå helt fint. Mi nye vekt viser at det er fettprosenten som tikker sakte, men sikkert nedover:)[/quote]
Godt å lese, da slipper jeg å stresse så veldig med maten etter trening da.... Er ofte ikke sulten etter trening..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.