< Tilbake til oversikten

Lavkarbo (Hvorfor går jeg ikke ned?)

anntove sa for siden:

Hvorfor vises det ikke på vekta mi når jeg har gått på lavkarbo diett i 14 dager, blir så frustrert. er det for at jeg er over 50 år og derfor går mer langsomt, jeg har aldri hatt stor forbrenning, har på følelsen at fettet jeg bruker i maten legger seg trygt der den ikke skal, pleace kan noen svare meg:(

Gerd sa for siden:

Det kommer an på hva du spiser... Hva spiser og drikker du?
Legg gjerne ut en typisk dagsmeny :ja:

Kitt sa for siden:

Som Gerd sier, legg gjerne ut en meny!:)

Og så er det vanskelig for oss å svare ordentlig når du har "Egenkomponert" som kostholdsfilosofi!
Da er det jo kun deg selv som kan bestemme hva som er feil, liksom!:p

Vi må også vite hva du legger i begrepet lavkrbo for å kunne svare deg på en skikkelig måte!

Har du lest denne?

anntove sa for siden:

Det er vel egentlig ketose jeg er mest opptatt av, min sønn på 15 veide 130 kg og vi har holdt på i 2 uker, han har gått ned 4 kg og jeg ingen ting. vanlig for en dag er 2 lavkarbo knekkebrød med meierismør og salami til frokost+ 1/2 glass h melk. lunch samme som til frokost, middag stekt fisk med grønnsaker og sæterrømme, eller 1 kyllingfilet med gr,saker og rømme, kveldsmat omelett med 3 egg + noen skiver bacon. lager mat av oppskrifter som jeg har funnet her inne. kansje jeg har funnet årsaken, jeg har ikke vært noe flink å drikke vann, har startet med mye vanndrikking i dag

Gerd sa for siden:

Vann er viktig for forbrenningen :ja: (ref ketolyseboka)

Melk er ikke forenelig med ketose, pga. melkesukkeret.
Kanskje sønnen din går ned selv om han drikker melk(det gjorde gubbelille) men vi kvinnfolk går generelt sett seinere ned enn menn.

Personlig, kan ikke jeg spise noen for for brød/knekkebrøderstatninger. Eller nøtter og frø. Da vil ikke min vekt rikke på seg.

Kitt sa for siden:

Du bør ikke drikke melk på ketolyse i hvert fall, for mye melkesukker!:eek:

Noen tåler ikke noen former for brøderstatninger selv om de knapt inneholder karber! Kanskje begrense det til et måltid om dagen!

Har du mye du skal ned, da? Eller er du på sympatislanker'n med sønnen?

Drikk mye, 2-3 liter(ikke nødvendig at alt er vann), spis nok grønnsaker og fett og dropp melken, så kanskje det løsner!:)

anntove sa for siden:

takk,takk vi får se no når jeg drikker mere vann, for prøve uten melk en stund også da, det er jo så godt. jeg lager både knekkebrød og brød av soyamel etter oppskrifter her på sia, kansje jeg må kutte ut der også da

Gerd sa for siden:

Start med å kutte ut melka og heller drikk vann :ja:

Ta heller brød og slikt etterhvert, viss ikke det hjelper på vekta å kutte ut melka. Men gi det 1-2 uker først :ja:

Lykke til :heia:

anntove sa for siden:

skal nok ned 30 kg. har veid 94 kg i 30 år, vekta har ikke rørt seg verken opp eller ned. er bare 158 høy så det er mange kg. har prøvd det meste innen slanking men nå SKAL JEG

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.