< Tilbake til oversikten

Sukkersjokk!!!!

elian sa for siden:

Se forbrukerinspektørene på NRK1 klokka 19.30 i dag! :)

Aline sa for siden:

oooh! gleder meg allerede :D

mofe sa for siden:

det skal jeg gjøre :)

friflex sa for siden:

Atte... er FBI noe som blir lagt ut på nett-tv'n til NRK etter sending? Har litt lyst og se fotballkampen jeg:rolleyes:

Aline sa for siden:

du får svitsje frem og tilbake, da :p

aner ikke om det er på nettet...

Mila sa for siden:

NRK er det eneste som virker på min tv akkurat nå så det blir nok til at jeg og ser på det samtidig som jeg surrer rundt her, (og slapper av i senga)

friflex sa for siden:

Yess.. det ligger på nett-tv'n, så da har jeg noe og gjøre senere i kveld også:p

HP sa for siden:

Jeg har ser på FBI nå jeg :p Oppe i et hjørne på skjermen :D

Reportasjen om nanoteknologi var mer spennede enn sukker :cool:

Ja til merking! :ja: (av sukkerinnhold ;) )

Aline sa for siden:

tine har forresten kommet med ny sjokomelk ;) med fruktose :)

friflex sa for siden:

ABSOLUTT! Merking av sukkerinnhold tror jeg hadde åpnet øynene til mange som ikke er lavkarbere også!

Før jeg la om til lavkarbokosthold var det utrolig mange matvarer jeg ikke ante inneholdt sukker!

Huldr sa for siden:

Uffameg, jeg hadde det på i bakgrunnen og fikk ikke med meg alt... :o det går nok i reprise også...

Nå skal jeg se Torkjell Berulfsen - han er også vel verdt å få med seg! :p

Aline sa for siden:

også idol, da :p

det skal jeg se på :D

mofe sa for siden:

[center]TINE SUGER!!

UT MED TINE!!!!

:o
[/center]

friflex sa for siden:

PSssssst! Scilla?
[font=Verdana][/font]
Sjekk NRK nett-tv! Der kan du se gamle FBI-programmer akkurat når du vil;)
[font=Verdana][/font]
Fint for oss natteravner når vi trenger litt underholdning også. Her en annen natt fikk jeg feks sett Lars Monsen programmene jeg mistet da jeg var på reise. Gull verdt den nett-tv'n! Bare synd at TV2 ikke har samme tilbudet, der koster det en hel del per program:rolleyes:

Huldr sa for siden:

Jeg også :ja: Selv om jeg egentlig ikke liker det... :p Skal kose meg med hårkur og tekopp og Idol... litt sjokolade også?? :rolleyes: (Og dette i sukkersjokk-tråden... sorry :o :p )

elian sa for siden:

[center]

[/center] [center][size=4][/size] [/center] [center][size=4][/size] [/center] [center]OI! På krigs stien?? :eek: [/center] [center] [/center] [center] [/center]

[left]Vi bruker nesten INGEN produkter fra TINE vi..... Synnøve gulost, melk fra Gausdal meieri osv..... Rømme og fløte kjøper vi også fra Gausdal! Synes det er bra å støtte de små jeg! [/left]

mofe sa for siden:

tja.. jeg bare synes det der med hva de har gjort i det siste suger noe så innmari jæ.........! :)

Veldig bra å støtte de små! :ja: Selv kjøper jeg mest mulig økologisk.. i tillegg kan man kjøpe egg fra gårdene rundt omrking her på butikken, og det gjør jeg når jeg ser det :)

Aline sa for siden:

pip unnskyld* lister seg ut

elian sa for siden:

Det ene dagbarnet mitt bor på et småbruk. Jeg får 12stk egg fra frittgående høner hver mandag, i bytte mot at jenta får gratis drikke her hos meg..... (Noe moren foreslo, da hun synes det var for galt at de ikke skulle betale ekstra for drikken....) :rolleyes:

mofe sa for siden:

Ah, så kjekt da, Elian! :)

HP sa for siden:

Ser på han nå jeg, oppi hjørnet på skjermen :cool:

Men nå skal jeg lage meg taco! :D Med transfett i lefsen! :D (merket til og med ;) )

Huldr sa for siden:

TV2 SUGER!!

UT MED TV2!!!!

:D

Takk for tipset! :blomster: Men jeg har så treg forbindelse at jeg ikke gidder å se noe særlig på nett-tv... :cool:

Lars Monsen er rå! :_punk:

mofe sa for siden:

:lol:

Huldr sa for siden:

Nå er det om Tine på TV... Redaksjon 1...

Er jo enig med deg da mofe... ble kjempesint da jeg hørte om de de hadde gjort. Og jeg kjøper som regel fra Synnøve Finden (MYE bedre ost!) og Q-meieriet hvis jeg kan.

Men det er jo bra med sjokomelk med fruktose likevel, da... ble glad da jeg så det, Aline.:klem: Kom tilbake, da!! :D

Aline sa for siden:

ok, da!

e'kke så vanskelig, jeg altså ;)

Huldr sa for siden:

Trodde vel ikke det :D Trodde ikke du satt i en krok og gråt nå... :rolleyes: (Jooo...det trodde jeg... slemme mofe:krangle: :lol: )

Nei, nå mååå jeg altså gå på butikken og få tak i den sjokoladen... :p (mørk nesten-uten-sukker-sjokolade...lover... :rolleyes: )

Aline sa for siden:

:lol:

kos deg med den sunne sjokoladen, du :D

Summer sa for siden:

:eek: selvdestruktiv adferd......:rolleyes:

MHM sa for siden:

For dere som liker sjokolademelk: Har dere smakt Protein Delite (proteinpulver) med sjokoladesmak? Tok pulver og olje og melk i et litermål, og kjørte stavmixeren i. Selv jeg syntes det var godt. Bare et tips...

Summer sa for siden:

Herved erklærer jeg dette innlegget til det beste innlegget i denne tråden! :cool: Konstruktivt! :ja:

Huldr sa for siden:

Hørtes veldig godt ut! :ja: Drikker ikke sjokolademelk jeg - men jeg tenker på barn i familien bl a...

Det ble ikke sjokolade... tar en smoothie i stedet. DET er vel en bra erstatning? :rolleyes: :D

Aline sa for siden:

applaus :ja: veldig bra!!

friflex sa for siden:

Er ikke Protein Delite ganske dyrt i forhold til de fleste andre proteintilskuddene? Men hørt det skal være det aller beste på smak ja!

Aline sa for siden:

250 kr for en halv kilo ...

Fedonisten sa for siden:

Du kunne vel ikke fsjempli tenke deg å skrive en tråd fsjempli om hva dette var om? Jeg er nemlig fsjempli veldig interessert i nanoteknologi - og lurer på hva som ble sagt fsjempli.

Og JA - jeg vet at jeg sikkert kan se det på nett-TV, men jeg har ikke bredbånd om dagen, og da bruker jeg lenger tid på å åpne programmet enn det tar å hogge inn teksten fra programmet i steintavler med hammer og meisel....

Sånn omtrent jaffal.....

:cool:

MHM sa for siden:

Skal sukkersjokktråden handle om nanoteknologi nå, som jeg ikke ANER hva er, og som høres ut som ikke interesserer meg i det hele tatt, og så vet jeg ikke om Fedonisten er ironisk eller ei, for dersom hun mener det, så må det være en ny side ved henne som ikke jeg kjenner, og jeg vil kjenne hele henne, og da må jeg kanskje tåle litt nanoteknologi i sukkersjokktråden. :cool:

Fedonisten sa for siden:

Fedonisten har ikke krefter til å være ironisk - og nanoteknologi er spennende!
[color=purple][/color]
fnis
[color=purple][/color]
Har jeg forresten fortalt deg at jeg syns kvantemedisin er spennende også MHM??? Blir du snart såpass nysgjerrig på alt du ikke vet om meg så du inviterer til lunsj i kantina????
[color=purple][/color]
dobbelt-fnis

MHM sa for siden:

Du har jo stående invitasjon hver onsdag jo, kvinne! Være flittige og jobbe med bok/studier sammen først, og så belønning med kantina. Jeg spanderer lunsjen jeg, om du orker kjøre (og mannen din spanderer vel bensin kænskje?) lirke-lokke-lirke-lokke

Og med det samme jeg har "ordet" (tråden???):

Hvis man registrerer seg som forhandler hos proteinfabrikken.no, så får man 3 kg Protein Delite for 720 kroner. Og DET er ikke dyrt, med tanke på at det smaker GODT og at det ikke er sukker i det. Dessuten regnes vel proteinfabrikken som en seriøs forhandler, og det ikke så dumt å ta i betraktning i denne bransjen.

Aline sa for siden:

oiii? kan hvemsomhelst gjøre det??

friflex sa for siden:

Interessant MHM!

Men er det så enkelt som og bare melde seg opp som forhandler? Ingen forpliktelser på mengde kjøp etc?

MHM sa for siden:

Hva mener du? Akkurat som du er hvemsomhelst liksom?! :eek: Du er jo HildeAline!!! :D :D :D

Ok, skal ikke tulle. Tror alle kan gjøre det, hvis du sier du skal selge videre... Kanskje du må ha et organisasjonsnummer. Men det får du jo i Brønnøysund i en fei...

Jeg shopper både barer og pulver til meg selv, venner og familie. Får det på døra av postmannen som synes det er SÅ koselig at noen fortsatt er hjemme. "Æ bli så gla når æ skjer dæ!" sa han i dag... fnis Lurer på hva sjefen min tenkte om livet på landet.... :rolleyes:

Fedonisten sa for siden:

Invitere meg på lunsj - og attpåtil betale for den mener du???
[color=indigo][/color]
:ja:
[color=indigo][/color]
[color=indigo][/color]
[color=indigo][/color]
fniiiiiiis

MHM sa for siden:

Hmmm, nei. Jeg har ikke forpliktet meg til noe. Les ellers svaret jeg gav Aline. Ved nærmere ettertanke så må man kanskje ha et org.nr. Men det skader ikke å prøve. Det dreier seg om mange hundrelapper å spare bare i måneden.

Aline sa for siden:

dere er jammen litt av et radarpar :D :D :klem:

MHM sa for siden:

Fniiiiiiiiis Fedonisten!!!! :D

friflex sa for siden:

Jeg kan kanskje evt bestille til butikken og ta det gjennom den:rolleyes:

elian sa for siden:

Jeg har en stoooor boks stående i skapet mitt jeg...... Synes den smakte fælt...... :o Men jeg er veeeldig var på ting som liksom skal smake sjokolade også ikke gjør det liksom......... Jeg synes den har rar ettersmak....... Men nå skal det sies at jeg prøvde den med bær i, tror jeg.... Den ene gangen jeg har prøvd....... Hmm....

Kanskje jeg må lage en "plain" ....... DET må jeg! Det blir shake til lunsj i dag, tror jeg!

friflex sa for siden:

Ja gjør det!

Bær og sjokoladeshake hørte ikke bra ut:nei:

Skal det smake som sjokolademelk må du nok blande med skummet melk vertfall...

Men tenk på at du får i deg masse proteiner uten at du behøver og bruke mer enn noen få sekunder på og forberede det:)

Aline sa for siden:

jeg har sjoko shake med skogsbær moset i ;) jeg liker det, men så er ikke mine smaksløker helt som alle andres :p

elian sa for siden:

Nei det får'n si! Litt av noen kombinasjoner du har prestert å komme med på matfronten gjennom tidene.....

Du er sånn nugatti på gulosten og syltetøy på slami'n type du! :eek: Bortsett fra at du nå ikke psiser verken syltetøy eller nugatti da, men.......

elian sa for siden:

Jeg tok en shake mellom lunsj og middag i dag! Og den var faktisk ganske god!

På en skal fra 1-10, får den 8 på smak, 9 på konsistens og 10 på metthetsfølelse!

Men jeg kjenner så innmari godt den kunstige søtsmaken!! Men det gjør jeg på alle produkter som har kunstig søtstoff..... :o Jeg er så "var" på den smaken.......

Men den var absolutt god nok, til at jeg skal klare å drikke opp den boksen! :p

friflex sa for siden:

Er litt sånn vanesak også det med søtstoff...

Før mens jeg drakk cola daglig ville jeg spydd av en cola light eller pepsi max.... Virkelig syntes d smakte dr*tt..

Men etter jeg sluttet med colaen og bruker lightbrus som substitutt en gang i mellom når jeg har lyst på noe med mer smak enn vann, så funker det helt fint!:)

Aline sa for siden:

her skal du få noen eksempler fra mitt tidligere liv ;)

nugatti med sprøstekt løk. geitost med nugatti (og sprøstekt løk) nugatti med sprøstekt bacon. (i bittesmå biter strødd oppå)
geitost med mammas hjemmelagde potetmos.
nugatti på gulost, såklart :)
leverpostei (gul boks, hva annet?) med sprøstekt løk eller bacon. har tilogmed spist leverpostei med geitost :eek:
geitost og servelat (deeeet er godt, det)
geitost og karbonade
hmmm. hva mere..

kommer ikke på mere i farta... har vel lært av min far. han har geitost under "alt" på brødskiva. jeg er sånn med geitost og nugatti.
:p

elian sa for siden:

Jeg har nå surfet gjennom proteinfabrikken.no. Men jeg finner ut HVOR jeg kan registrere meg som forhadler!?

jeg finner hvor jeg kan lese om å være forhandler, fordeler osv...... Men ikke noe mer..... Har registrert meg, men det er vel bare som vanlig kunde??

Aline sa for siden:

samme sted som vanlig registrering :)

elian sa for siden:

Ahh.... Men da må jeg jo ha et FIRMA da!? Hva slags firma er JEG da, liksom? Dagmamma-Elian A/S ?? :p

Aline sa for siden:

jepp :D :D

friflex sa for siden:

Kanskje du kan prøve med en geitost-skive eller litt nugatti på grønnsakene;) :D

elian sa for siden:

Det ser ut som de godtar hva som helst som firmanavn da.... prøvde bare med noe jeg....

Men jeg får ikke noe tilbud om 3 klio protein Delight for 750,- :mad:

elian sa for siden:

Ah...! At ingen har tenkt på det før???? DET er jo redningen for Aline og grønnsakene! :D

Men kjenner jeg Aline rett, så har ho vel prøvd alt..... :rolleyes:

Aline sa for siden:

nei har ikke prøvd det.... ;) for greitost og nugatti er jo ikke lov ...
men godteri spiser jeg... :rolleyes: den som kunne forstå :)

MHM sa for siden:

Blir som alle med høyt kolesterol som spiser ett egg i uka det, for det har Statens ernæringsråd sagt. Men samtidig spiser de to Grandiosa, fire øl, to liter brus og tre sjokolader i uka.... For det har de ikke fått tallfestet.... :rolleyes:

Aline sa for siden:

:lol: :lol: :lol: nettopp! dessuten så går jeg ute hver dag og jeg er overvektig!! kanke være sunt å være ute! :nei:

MHM sa for siden:

fnis

Med litt logisk tenking så løser det meste seg Aline! :D Må nok bli inne du ja. Men hva slags filosofi er det a'? :p Kanke blande vettu!

Aline sa for siden:

da går jeg for sitte-inne-og-spise-snop-filosofien :ja: :eek:

Mila sa for siden:

:nei: :nei: :nei: Ær du gæææn??

:klem:

MHM sa for siden:

Fint at du vier deg til det prosjektet/den filosofien, så kan vi andre høste av dine erfaringer. Få deg en ticker a! :cool:

Aline sa for siden:

:D :D
ok,da jeg driter i det ;)
ticker??? ikke fillern... ikke ennå ihvertfall.. ille nok å se det tallet jeg ser på vekta hver morgen... hadde virkelig trodd at jeg aldri, aldri skulle se det igjen... :rolleyes:

Mila sa for siden:

HVER morgen...? er DET noe lurt da..?

Aline sa for siden:

kanke noe for det.. måå liksom bare vite, men jeg desper ikke om det er litt opp og vet at forrige uke kan påvirke vekta mi i dag... hender jeg glemmer å veie meg, men det er sjelden... :p

Mila sa for siden:

:klem: :klem: Tror jeg finner senga jeg.... men først så skal jeg med vekta di så den går i stykker sånn atte du ikke kan bruke an....:D

Aline sa for siden:

ikke gjør det, da. bedre å veie seg og late som om det er muskler når en går opp enn å måle seg og vite at det ikke er det??? :D :D

ok, bare ta den, du :D

Natta.:klem:

Mila sa for siden:

Okei okei... skakke ødelegge an... men er det greit at jeg på an slik at den blir snillere?? :D

Natta ja! :klem:

Aline sa for siden:

heeeeelt greit ;)

Mila sa for siden:

jammen atte da sier vi det da!:D

på denn derre vekta di... sånn... oppfører den seg nå??:D

Aline sa for siden:

skal rapportere imorgen:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.