< Tilbake til oversikten

Helt ny og trenger HJELP!

LilleTrineTrille sa for siden:

Hei. Jeg er helt ny her og ny på lavkarbodiett. Har spist med ned på Kh nå en liten stund, før jeg satte i gang for fullt for en liten uke siden. Det jeg lurer på er: Hvor mye kh kan jeg spise pr dag for å effektivt gå ned i vekt? Er 50 g Kh pr dag for mye? Tror jeg ligger på rundt 20-til 30 nå, men ønsker å vite ekstakt hvor langt jeg kan strekke meg. Noen som har et fornuftig forståelig svar på dette?

Bøtt sa for siden:

Hei hei jeg går på ketolyse å skal da ligge på ca 15kh.Men det spørs jo om du skal være i ketose eller ei det..Hvor høyt eller lavt karb innhold en har i kosten og hvor mye en går ned er forskjellig fra person til person.Du må nesten prøve deg frem.Går jo an å prøve evt.15 karb om dagen i begynnelsen til du har gått ned noen kilo for så å øke litt om litt.
Lykke til iallefall:)

nellie sa for siden:

Det kommer egentlig helt ann på hvor mye proteiner og hvor mye fett du spiser sammen med karbene.

Mer karber=mindre fett (noen mener man kan spise så mye som 72 karber og fortsatt ubegrensa med fett. Den filosofien heter Lutz)

Proteininntaket kan du legge sånn ca på tallet for målvekten din.

50 karber er ikke for mye, men det kan hende du må begrense fettet da:)

Du får prøve deg frem

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.