< Tilbake til oversikten

Emilies "modifiserte" Oreo dream

Ned30kg sa for siden:

Emilies ”modifiserte” Oreo dream

400 gram kremost
3 dl kremfløte
200 gram mørk sukkerfri sjokolade
100 gram sukrinmelis
2 plate gelatin
Frø fra en vaniljestang

20 gram hakka sjokolade som vendes i kremen

6 eggehviter
50 gram sukrinmelis
350 gram peanøtter
2 ss fiberhusk

Visp egg og sukrinmelis i 12 minutter. Grovhakk peanøtter i kjøkkenmaskin og bland i fiberhusk. Bland dette forsiktig i eggemassen. Stek på 160 grader i 35-40 minutter. Avkjøl.

Bløt gelatinplater i kaldt vann.

Bland romtemperert kremost, fløte, sukker og vaniljefrø og visp til glatt og myk krem. Smelt sjokoladen i vannbad og smelt gelatinen for seg. Hell det i kremen mens du rører konstant. Om ønskelig ha i litt hakka mørk sjokolade. Ha kremen over bunnen og sett kaldt natta over. Pynt med smelta eller hakka mørk sukkerfri sjokolade.

Antall karbohydrater: 82 i heile kaka. Per 100 gram: 5

Ned30kg sa for siden:

Denne kaka er fantastisk god, dere må bare prøve den!!! Den beste lavkarbokaka eg har smakt og nesten den beste eg har smakt av kaker med sukker også:)

Idarull sa for siden:

skal mest sannsynlig lage denne i morra! får ikke spise så mye siden jeg er på induksjon men :/ kanskje den kan fryses?!

Idarull sa for siden:

Bunnen står til avkjøling! Så skal snart ha sjokoladen inn i kremen. Smakte litt på kremen og den var god men litt syrlig, mulig den blir bedre med sjokolade i da. Hvis ikke så får jeg ha i flytende natreen (syns den er best). veldig grei oppskrift å følge hvertfall :D

Idarull sa for siden:

Okei da var den servert til gjestene.. Pappa syns den var grei, men litt rar. Broren min liker ikke peanøtter, så han ble sjokkert når han fikk den i munnen og syns ikke den var god :p ikke så rart kanskje?! jeg syns den var god, men blir sår i halsen på en måte av sukrinmeliset, skal ikke spise for mye av det. så altså, litt blanda kritikk fra oss!

agr sa for siden:

Jeg syns den var kjempegod!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.