Er ny her. Har skrevet en lenger presentasjon på introduksjonssiden.
Er på 10. dag. Var gått ned 5 kg på mandag, dvs på 1 uke og er jo mann.:p
Har spist mye kjøtt, kylling, egg, salat, grønnsaker. Ca 20 karbo dagen.
Har sukkerintoleranse. Blodsukkeret var 4,9(!) på mandag, meget bra!:p
Men jeg lurer på en ting som sikkert dere kunnskapsrike folk her inne kan svare på.
Noen vil si at jeg bare har tapt vann denne uken. Er sykepleier og kan ikke fysiologisk forklare hvorfor det på ketolyse/Atkins "bare" er vann man taper første, evt andre uken. Er man i ketose en uke vil jo faktisk allerede kroppen begynne å hente energi fra fettlageret?:confused:
Noe vil jo være vann og avfallsstoffer.........men i forhold til "vanlig" slanking inntar man jo ikke egentlig mindre salt og andre sporstoffer..............
Det er forskjellig fra person til person.
Det kommer an på hvor mye oppsamla vann og avfallstoffer man har.(Men de første kiloene er som regel mest vann og avfallstoffer.)
Kroppen bruker ca 3 dager på å tømme "lageret" (hentet fra ketolyseboka)
Man kommer i ketose allt fra 1. dag til etter 3-4-5 dager.
Det igjen kommer an på hvor mye avfallstoffer man har i kroppen. Etter lageret i kroppen er tømt, går kroppen over på fettforbrenning (ketose)
Det kan ta inntil 4 uker før fettforbrenningen er optimal :)
Tusen takk for svar. Vært og trent. Kjenner litt av at jeg er i ketose ja, men tar det litt forsiktig. Har hatt litt tid å tenke gjennom dette med vanntapet og tror du har helt rett.
Avfallstoffene vil jo trenge vann for å transponeres ut av kroppen, ja. :-)
Ikke helt rett det jeg skrev i spørsmålet mitt, når jeg tenker meg om...............Man vil jo uansett få i seg mindre mineraler og sporstoffer siden kosten blir ensidig............så det er helt rett det du skriver, Gerd:).
Jeg tar forøvrig multivitaminer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.