Jeg har tenkt lenge på om jeg skulle poste dette spørsmålet, da det er litt ekstremt... ;)
I dag tidlig gikk jeg på do etter jeg sto opp (tømte blæra), og veide meg. 75,3kg. Etter en liten stund måtte jeg på do igjen (nr 2 :rodme:). Tenkte jeg skulle veie meg igjen bare for moro skyld for å se hvor mye avføringa hadde å si for vekta. Men neeeide. Veide fremdeles 75,3kg. Har ikke drukket eller spist noe mellom dobesøk 1 og 2.
Er ikke det litt rart? Det var ikke bare en liten klump som kom ut heller.
Jeg har naturlig langt hår, kan jeg også trekke fra?:p:)
Blir spennende å se om jeg går ned i vekt når jeg har vært og frisøren og klipt vekk alt det slitte:p:):)
Jeg veier meg forresten aldri med vått hår, for sikkerthets skyld....
Jeg har testet dette mange ganger. Noen ganger er det er forskjell, andre ganger ikke. Er like forundret som deg over dette. Morsomt at du turde å spørre! :)
Jeg har også opplevd at vekten viser det samme etter at jeg har drukket nesten en halv liter vann. Den burde jo gått opp noen hundre gram, ikke sant?
Du, det der er virkelig ett mysterium for meg, siden jeg vil tro at skal du ned i vekt, må kroppen kvitte seg med noe. EN del forsvinner som energi, en del igjennom svette, og resten gjennom avføring! Men jeg veier det ofte før og etter bæsj, noe som er veldig irriterende!!
Tror nok forklaringen er så enkel som at vektene ikke akkurat er 100% pålitelig. Men med 500 gram +/- i feilmargin, eller mer...
Har opplevd også å gå opp i vekt etter dobesøk.
Eller lite glass vann, max 2dl, gir 1 kilo pluss.
Eller sove i to timer minke vekta 1,5 kilo. Eller opp også.
Herregud, er det mulig! Litt av en diskusjon i forumet må jeg si..... Dere må se på vektnedgangen over tid, folkens :) Litt opp og litt ned er helt naturlig fordi vannet i kroppen varierer.
Vektene er som regel ikke helt nøyaktige, nei. Jeg veier meg flere ganger etter hverandre for å få ett resultat.
Her i bibelbeltet sier vi Hekkan. :geip: Men jeg sliter litt med målebåndet. Synes det er så vanskelig å måle. Er litt for myk flere av plassene... :geip:
Vekta mi er helt til å stole på. Den første vekta jeg har hvor jeg veier det samme uansett hvor mange ganger jeg går på etter hverandre. Jeg går alltid ned etter et skikkelig dobesøk også. Og jeg går masse ned etter timesvis med søvn.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.