< Tilbake til oversikten

Veiing etter dobesøk (TMI)

raindew sa for siden:

Jeg har tenkt lenge på om jeg skulle poste dette spørsmålet, da det er litt ekstremt... ;)

I dag tidlig gikk jeg på do etter jeg sto opp (tømte blæra), og veide meg. 75,3kg. Etter en liten stund måtte jeg på do igjen (nr 2 :rodme:). Tenkte jeg skulle veie meg igjen bare for moro skyld for å se hvor mye avføringa hadde å si for vekta. Men neeeide. Veide fremdeles 75,3kg. Har ikke drukket eller spist noe mellom dobesøk 1 og 2.

Er ikke det litt rart? Det var ikke bare en liten klump som kom ut heller.

Benedictee sa for siden:

hahaha, jeg aner ikke, men morsomt! :) Jeg har tillatt meg å trekke av 0,5kg på vekta etter jeg fikk på extensions :P

MarensLille... sa for siden:

Hahaha, nice one!!!:lol:

Devana sa for siden:

Haha..Samboeren min går alltid ned etter en liten bommelom, men jeg gjør ikke det. Det er sikkert individuelt, som med alt annet. :D

unaturligslank sa for siden:

Hahahahahahahahahahaha! haha! hehehe!:p

Jeg ser heller ingen forskjell på vekta etter nr 2.
Den ser kanskje stor ut, men veier lite...?:D:D

hehehe, dagens!

unaturligslank sa for siden:

Jeg har naturlig langt hår, kan jeg også trekke fra?:p:)
Blir spennende å se om jeg går ned i vekt når jeg har vært og frisøren og klipt vekk alt det slitte:p:):)

Jeg veier meg forresten aldri med vått hår, for sikkerthets skyld....

Løvetann sa for siden:

Jeg har testet dette mange ganger. Noen ganger er det er forskjell, andre ganger ikke. Er like forundret som deg over dette. Morsomt at du turde å spørre! :)

Jeg har også opplevd at vekten viser det samme etter at jeg har drukket nesten en halv liter vann. Den burde jo gått opp noen hundre gram, ikke sant?

Dååris sa for siden:

Du, det der er virkelig ett mysterium for meg, siden jeg vil tro at skal du ned i vekt, må kroppen kvitte seg med noe. EN del forsvinner som energi, en del igjennom svette, og resten gjennom avføring! Men jeg veier det ofte før og etter bæsj, noe som er veldig irriterende!!

TrillTrall sa for siden:

Høh. Vekta mi kan innimellom vise flere 2-300 gram OPP etter at jeg har lagt en skikkelig kabel! :mad: Det er jo bare ikke fysisk mulig!

aslaug sa for siden:

Haha, dette er et emne som har interessert meg lenge, kjekt at noen endelig tok det opp:D:D!
Jeg veier meg aldri uten bommelom først!!!:o

Vettel sa for siden:

Tror nok forklaringen er så enkel som at vektene ikke akkurat er 100% pålitelig. Men med 500 gram +/- i feilmargin, eller mer...

Har opplevd også å gå opp i vekt etter dobesøk.
Eller lite glass vann, max 2dl, gir 1 kilo pluss.
Eller sove i to timer minke vekta 1,5 kilo. Eller opp også.

Så alt går ann.

Zillah sa for siden:

:ja:
Eg vil tru dei færreste av oss veg oss på gullvekt...
Sjølv om vi alle er gull verdt ;)

LiMe sa for siden:

Herregud, er det mulig! Litt av en diskusjon i forumet må jeg si..... Dere må se på vektnedgangen over tid, folkens :) Litt opp og litt ned er helt naturlig fordi vannet i kroppen varierer.

Licota sa for siden:

Godt jeg ikke er den eneste som har det sånn.

Men, æsj. Til Helgeroa med vekta, den er ikke så viktig. Så lenge man blir mindre (målebånd dere!) så er det jo bra. :)

vermundo sa for siden:

Til Helgeroa?:stortsmil

Licota sa for siden:

Haha, ja, det er det de sier i Stavern... Der er de så kristne og pripne,skjønner du. :D

raindew sa for siden:

;)

Du er vel enig i at det er litt merkelig at vekta ikke går ned etter dobesøk?

Ta diskusjonen med ett smil :D

Tomsverden sa for siden:

Jeg gikk ned 100g etter bommelom idag tidlig... hihi!

Supera sa for siden:

Vektene er som regel ikke helt nøyaktige, nei. Jeg veier meg flere ganger etter hverandre for å få ett resultat.

Her i bibelbeltet sier vi Hekkan. :geip: Men jeg sliter litt med målebåndet. Synes det er så vanskelig å måle. Er litt for myk flere av plassene... :geip:

Trulte67 sa for siden:

Vekta mi er helt til å stole på. Den første vekta jeg har hvor jeg veier det samme uansett hvor mange ganger jeg går på etter hverandre. Jeg går alltid ned etter et skikkelig dobesøk også. Og jeg går masse ned etter timesvis med søvn.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.