Jeg lurer så fælt på dette med å "tømme" karbolagrene slik at energien må komme fra en annen plass(altså fettlagrene), hvor lang tid det vil ta? Tar det kortere tid å bruke opp lagrene om man trener hardt og intenst?
Så har jeg jo forstått at det å komme i ketolyse er forskjellig fra person til person, men hva med å "falle ut?" Altså, visst du foreks skeier ut med noe høy-karbo mat men tar deg en treningstur etterpå, vil du være ute av ketolysen? Du bruker jo karbohydratene til treninga, så da har du som oftest ikke så mye igjen, og da er du jo forsåvidt i ketolyse igjen/fortsatt?
Det heter å komme i ketose ;)
Ketolyse er en diett :ja:
Det tar ca 3 dager å bruke opp karbolagrene i kroppen (ref. Slank med Ketolysekuren)
Og da begynner kroppen å gå over på fettforbrenning. Det kan ta inntil 4 uker før fettforbrenningen er optimal.
Skeier du ut, så forstyrrer du fettforbrenningen. Kroppen vil alltid forbrenne det letteste først dvs. raske karber :ja:
Om man detter ut av ketose pga en sprekk og hvor lang tid det tar å komme inn igjen, er avhengeig av hva man har spist/drukket, hvor mye og og hvor lenge sprekken varer :ja:
Men trening må jo ha en påvirkning på karbolagrene, slik at de brukes opp fortere? Det høres veldig rart ut, om du trener 2 ganger om dagen, så vil lagrene fortsatt vare i 3 dager.. eller?
Jeg hadde på søndagen spist hjemmelaget brunsaus (hvetemel) og fikk dårlig utslag på stixen et par timer senere. Tok en 40 minutters sykkeltur og før jeg la meg hadde jeg full utslag. Ikke rare utskeielsen, men godt å vite at det går an å kose seg litt bare man tar en luftetur etterpå - eller før...
Dette er feil. I noen tilfeller kan dette ta opptil et år. For godt voksne personer som har levd på høykarbo hele livet vil det ta mye lenger enn 4 uker før dette er optimalt.
Jeg har også lest det et sted at for noen kan det ta opptil 3-4 mnd ..men ikke så mye som ett år... det nevnes tror jeg i spis-deg-slank boka at hjernens mas etter karbohydrater tar ihvertfall et år å bli "kvitt" - (if that made any sense... :))
(skal se om jeg finner utav hvor jeg leste det :) )
åj :S Jeg leste "opptil 4 uker" det er derfor jeg reagerte :P Er man en ung person som har vært flink til å holde seg unna godteri så er nok ikke 4 uker så urealistisk nei :P
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.