Jeg startet på lavkarbo mandag, er altså på 3 dagen i dag. Føler meg absolutt ikke bra. Holdt på å besvime på trening i går, svetter er svimmel og kraftløs.... Kan jo selvsagt være noe annet som er i gjære, men setter det alikevel i sammenheng med kuren...:confused::confused:
Jeg synes det er vanskelig å sette seg inn i alt som har med lavkarbo å gjøre (virker veldig omfattende og jeg er i skikkelig tidsklemme for tiden), men prøver så godt jeg kan.. Skal ikke ned mer enn ca 5 kg, og ønsker å få magen mer i balanse....
Har spist omeletter med bacon, kyllingkjøttdeig, noe lavkarbobrød (laget av oppskrifter her inne), blomkål, brokkoli, Atkinsbar og annen lavkarbobar, smoothie..... Vet ikke om jeg får i meg nok fett, om jeg får i meg for mye karbohydrater osv.... Er det sånn at man MÅ holde seg under 20 om dagen eller er det kun for de mest ekstreme kurene? Hva anbefales å holde seg innenfor om man ønsker å gå ned, men ikke skal ned så veldig mye? Jeg drikker desverre en del Cola Light, er det helt fy-fy? Føler meg konstant sulten, er det pga for lite fett?
Puh, mange spørsmål det her, men det er jo en jungel å finne frem i her inne....:o:eek:
Må jo si at magen ikke har vært så ille som den pleier disse dagene da!:D
Hadde jeg vært deg ville jeg nok lest meg opp litt mer før jeg hadde begynt. Så hadde jeg bestemt meg hvilken retning jeg hadde valgt. Ser du skriver egenkomponert, og det er veldig vanskelig i begynnelsen når man ikke helt har oversikten. Det er ikke smart å blande flere retninger som det selv passer en fra dag til dag.
Ser også at du spiser en del barer, det ville jeg kuttet ut med engang, værtfall første ukene til du vet hvordan kroppen reagerer på forskjellige søtstoffer.
Det med antall karber kommer helt ann på hvilken retning du velger. Er det ketolysekuren skal du holde deg til under 20 om du er gutt og 15 om du er jente. Og da skal du spise veldig mye fett.
Husk på at dette er en kur du må gå inn for 100% hele tiden. Går du inn for dette 70% kan du risikere å gå OPP i vekt i stede for ned.
Det er også slik at ketolyse ikke anbefales for dem som skal ned mindre enn 10 kg.
Etter dag 3 bør du være mindre sulten - men det kan ta 2-8 uker før fettforbrenningen er ordentlig i gang og du føler deg i orden igjen... Jeg gikk og svima i de to første ukene - husket knapt navnet mitt hehe... glemte varene på butikken osv.... men dette er en del av overgangen til lavkarbo og noe man bør være forberedt på.
Siden du ikke skal ned så mye - bruk heller litt lengre tid og spis flere karber så får du også mindre ubehag. Fedon kan være et fint alternativ :)
Arnakristin har laget en fin tråd til alle nybegynnere - her er mye samlet slik at du slipper å lete opp alt selv :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.