< Tilbake til oversikten

Pizza

mindreogmindre sa for siden:

Jeg fikk endelig pizza-smak igjen da jeg hadde 2 skiver med hvit brød (low carb) med 3.4 karb pr.skive....først brød nederst...så pizza-fyll og på toppen masse masse ost.....
Brødet kjøpte jeg på maximat i Charlottenberg (Sverige )

Photobscura sa for siden:

Hei, ser du har skrevet både om lavkarbo-pasta og -pizza her, kanskje greit å nevne hvilke merker det er snakk om sånn at andre også kan ha glede av oppdagelsene dine? ;)

Det er et svensk firma som heter Carbzone, de har egen web-side :www.carbzone.se/
Man kan bestille mat der også, men da måtte vi i Norge betale toll på det, så jeg er veldig glad for at en av grense-butikkene har tatt det inn. Legger ut bildene av brød og pasta'n :)
De har 3 forskjellige brød, et grovt med 2.7 g karb pr.skive, ett litt finere som jeg brukte som pizza-bunn med 3.4 g karb pr skive.
Og ett med blåbær i som har 4.2 karb pr.skive.
Og det smaker BRØD..ikke noe egge-smak i dem, for det er jeg sååå lei av....
Har spist det grove brødet siden Juli, og er i ketose med det :)

Ah, spennende, takk for tipset :).

Det er vel verdt å prøve det...jeg har nesten mistet min diabetes, har på et halvt år fjernet 6 tabletter...og selv om jeg spiser dette brødet har jeg ingen forhøyet blodsukker....
Også er det deilig å ha litt brød under all denne egg og bacon og omelett-maten vi skal spise, det har jeg savnet :o

Hilsen minus 19 kg siden jul :D

Jeg har spist lchf i fire år, og har i grunn ikke hatt så mye behov for brød og pasta, men det er sikkert mange andre som setter pris på dette :D. Ser de selger på Ica-butikker i Sverige, og foreldrene mine bor bare fire mil unna en Ica Kvantum, og jeg prøver hardt å min brød"avhengige" mamma over på lavkarbo pga arvelig diabetes i familien.

Yonah sa for siden:

De har ikke dette brødet i Idre:( Jeg har sett etter da jeg var på ferie i håp om å finne noe jeg kunne spise... Men de hadde bare den vanlige søte limpan.

Ok, men ettersom det er en såpass lokal butikk, så kanskje de kan be om å ta det inn? Tanta mi bor der, og kjenner følgelig personellet. Det vil si; om jeg klarer å få mamma over på riktig spor igjen. Hun holdt ut en uke :rolleyes: ...

Yonah sa for siden:

De tar sikkert inn. Si i fra om de gjør det da, for da tar vi oss en tur dit og hamstrer:D Kan liksom ikke få de til å ta inn til meg når vi er der så sjelden..

Det skal jeg gjøre! Men mamma er litt vanskelig når det kommer til forandringer fra normalen, så ikke ha for høye forhåpninger :p. Selv om hun på eget initiativ foreslo at jeg skulle gi henne en innføring i lavkarbo ...

Ellers så hender det jeg lager en versjon av Nannahs brød, og det synes jeg faktisk er dødsgodt, men så har jeg aldri vært særlig glad i vanlig brød, og pleide å kjøpe pompernikkel o.l i den tid jeg spiste sådant.

TrillTrall sa for siden:

Du kan jo planlegge en tur og så ringe noen dager i forveien og høre om de kan ta inn et x antall brød til deg? :)

På web-siden til carbzone står navnene på alle butikkene som selger dette brødet. Er ikke så mange andre ved grensen som har det enn Charlottenberg....de får inn ferske brød hver Torsdag ;)

Ferskenbeinet sa for siden:

så flott! Da har jeg fått skrevet opp de som har alle tingene i stockholm, skal på jakt! wohoo den ene er kun 600m fra hotellet! normalt å kjøpe pasta på storbytur

Har du smakt sjokoladen? Ser den har 0 karbs utenom sukkeralkoholer. Men den smaker gjerne kun maltitol og?

Nei sjokoladen har jeg ikke prøvd...tør ikke det :)))
Jeg var også i Stockholm å hamstret brødet før de fikk det inn ved grensen....ikke noe som smaker så godt som fersk brød med kokt egg på...ja også masse smør også da :)

Hette sa for siden:

ÅÅÅ! Blir so misunnelig!!!
Eg bur i ein av dei vestlegaste kommunane i Norge, og det er laaaaaaang til sverige!!! Huff, det høyres so kjekt og praktisk ut å kunne stikke over grensa å handle billeg lav karbo mat.......... :(

Du kan jo prøve å gå inn på siden deres og bestille varer derfra...de har jo web-shop :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.