Noen som har opplevd smårykninger (litt kraftigere enn leamus) mens de har gått på ketolyse? Jeg har i flere dager nå hatt endel rykninger rundt omkring i fingre, tær og leamus litt ellers. Det prikker også endel i hendene mine.:( Nå har jeg time hos fastlegen min på mandag for en god utredning pga noen besvimelsesanfall, så jeg får vel nevne dette også, og kanskje nevne at det kan være greit å sjekke litt blodverdier siden jeg går på ketolyse, så jeg vet at jeg er dekket. Håper hun er positiv til lavkarbo, jeg er veldig spent.
Hva gjorde at det roet seg? Gjorde du noe spesielt? Jeg synes det begynner å bli litt vel ubehagelig, og jeg sliter med å gjøre jobben min (oversetter) når fingrene mine styrer så fælt på egenhånd.
Nja, jeg har vel egentlig ikke kommet så langt enda. Tar en stakkarslig pille med multivitamin hvis det teller. Men fikk liksom inntrykk at av magnesium var mest for å hjelpe på kramper, og dette er jo ikke kramper, men nesten spasmer.:(
Husker ikke - det gikk bare over av seg selv. Sørget for å ta ketolyse-vitaminene - mulig det hjalp etterhvert? Men det varte lenge - spesielt irriterende rett før man sovnet og en hånd føyk ut til siden ler...
ER virkelig kosttilskuddene fra ketolyse megaviktig? Jeg sliter skikkelig med å svelge piller generelt og spesielt disse som er så store og ru i overflaten.
Såvidt jeg har forstått er det ikke viktig med nettopp de kosttilskuddene fra ketolyse, men generelt magnesium, kalium, osv. Det finnes sikkert mindre piller som er lettere å svelge. :)
Nerthus: Nei, foreløpig bare multivitaminen min daglig, når jeg husker det.
Hei,
Vitamintilskudd er anbefalt på ketogene dietter. Hvilket merke du velger er helt opp til deg men vitamintablettene fra ketolyse er spesialdesignet for å optimalisere ketolysekuren.
Se for øvrig side 51/52 i boka.
For meg er vitaminene superviktige. Jeg får masse snåle bivirkninger så snart jeg sluntrer unna. Mest plaget har jeg vært med hjertebank og kramper, men også av at jeg får betennelseslignende smerter, prikkinger, etc.
Sist jeg forsøkte ketolyse, hadde jeg sånn hjertebank at jeg ble redd og sluttet. Det var skikkelig ubehagelig. Da sluntret jeg unna og tok ikke vitaminer. Nå vet jeg at jeg må ta de.
Lykke til! Håper det går over kjapt...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.