Jeg fant lav karb pasta i butikken i Charlottenberg (Sverige) i går...bare 6.3 karb pr.posjon....(46 gram)....endelig kunne jeg spise pasta igjen med god samvittighet....og den smakte veldig godt sammen med kjøttdeig, fløte og knuste tomater :)):p
Da skal jeg sjekke Maximat på Tøcksfors i helgen :heia:
Visst du ser på web-sidene til firma, så står alle butikkene som selger varene....og desverre står ikke Tøcksfors der...heller ikke Svinesund fører disse varene....så man må til Charlottenberg
:rolleyes:
Pastaen beskrevet der virket i hvert fall inn på testpersonens blodsukker så det holdt, det til tross for at den blir markedsført som lavkarbo.
Mener ikke å være en mood-killer her; hvis pastaen du har kjøpt er lavkarbo i praksis også, blir jeg hoppende glad, og kommer garantert til å prøve den selv :) Men jeg synes at jeg vet for lite om denne typen produkter. Kan vi stole på produsentene?
Jeg har diabetes selv, og jeg har spist denne pastan siden Juli, og har ikke forhøyet blodsukker på langtidsblodsukker.....jeg har brukt og målt blodsukkret selv etter 2 timer, og har ikke for høytet blodsukker da heller....så jeg har bare god erfaring....smaker jo ikke som vanlig pasta da, men jeg syns det er så godt å ha noe tygge-motstand når jeg skal spise middag :)):)
Hvilken type er dette?
Jeg var inne på sida til Lena beatrice en dag her, og hun hadde ett eget innlegg ang lavkarbopasta. En lege hadde testet blodsukker etter å ha spist denne pastaen...det er baare tull! Kroppen skal liksom ikke ta opp alle karbene i denne pastan, som gjør at blodsukkeret skal holde seg stabilt (ja, den lena b snakka om, vet ikke hvilken en du prater om..), men det var bare lureri....Legen sleit med ustabilt blodsukker i over 7 timer etter et måltid med den pastaen, så vær kritisk!
Så vidt jeg vet testet kostdoktoren Dreamfields, den er av durumhvete. Ser du på carbzone sin har den et annet innhold. Så kanskje kostdoktoren får teste den og?
Ellers synes jeg det var en dårlig test av kostdoktorn som åt kun pasta uten noe attåt. Den beste testen vill jo vært om han åt både animalsk protein og fett til.
Jeg har jo som sagt diabetes selv...og har siden nyttår fjernet 6 metformin-tabletter om dagen pga at jeg ikke spiser karb.
Jeg har spist både brødet og pasta siden begynnelsen av Juli, og tok bort enda 1 tab etter det. Jeg spiser ca 3 skiver av brødet om dagen, og spiser pasta'n ca 2 til 3 ganger i uken, og sist jeg målte blodsukkret på sykehuset lå det på under 6. Så jeg har bare god erfaring med det :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.