< Tilbake til oversikten

Drikke mye, flyr på do hver natt...hjelp?

Sorgfri sa for siden:

Hei!

Ser at man skal drikke 8 glass eller 2 liter vann om dagen.

Jeg drikker vann jevnt fordelt utover dagen, inkludert et stort glass vann om kvelden til sen middag/kvelds.

Men av en eller annen grunn er det akkurat som om vannet lagres i kroppen til natten. For da må jeg på do stadig vekk. Dette gir dårlig nattesøvn...er det noen som har noen gode råd?

Jeg spiser egg & bacon, tunfisksalat, en kjøtt- eller fiskerett med bacon og saus (salter ikke så mye lenger), og gjerne litt baconcrisp til kveldskos.

Veldig takknemlig for svar! :)

Tidl. medlem sa for siden:

Opplevde det samme som deg i begynnelsen, når jeg la om kosten. Det har blitt litt bedre de siste dagene/uken.
Men jeg vet ikke......har bestandig tisset ofte:rolleyes:.
Men det har vært litt ekstremt etter jeg la om kosten.

Mener å ha lest at fettet (som kroppen forbrenner) skilles ut i urinen.

Nerthus sa for siden:

Avslutt vann-drikkingen litt tidligere på kvelden og se om det hjelper. Jeg også renner på do om natta - men det avhenger alltid av om jeg har drukket vann et par timer før sengetid :)

Jo mer vann jeg drikker - jo mer går jeg ned. Har jeg et par dager med lite vann - stopper jeg opp, eller går litt opp i vannvekt...

Ferskenbeinet sa for siden:

jeg drikker et stort glass vann til middag ca 17.00. Etter det drikker jeg svært lite. Da klarer jeg å holde meg i senga om natta!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.