< Tilbake til oversikten

Fisk for ein fiskehatar?

Gange sa for siden:

Eg har ikkje spist fisk på sikkert 12 år. regelmessig altså (man seier ikkje nei til heilstekt piraia eller hai.. )

Eg tenkjar at eg jo burde få i meg noko fiskemat, spesielt med denne dietten også.

Har sett på forskjellige fiskekaker i butikken, og det var ganske mykje karbohydrater i dei. 10++
Desse kan eg nok spisa med mykje ketchup (utan sukker sjølvsagt) og rømme. Men det er nå så.

Inneheld desse tinga nok omega3 som vanlige fiskefileter, eller har det "forsvunnet" i foredlingsprosessen? Er da altså omega3 eg prøvar å få tak i.

Kva med fiskepinnar?

Kor mykje må eg spisa for å få nok omega3, 1 karbonade, 2-3?

Takkar for alle svar :)

Nannah sa for siden:

Hverken fiskekaker eller fiskepinner har no særlig omega 3 . Da må du spise fete fiskesorter som Ørret, Laks, Sild, Makrell osv..

Gange sa for siden:

Hmm. Kva med fiskekarbonader lagd av dei fisketypane då, ørret, laks, makrell osv (det finnes vel, iallfall laks)

Er det mykje omega3 i dei? Er på jakt etter fiskeprodukt som ikkje har den klassiske konsistensen, smaken er null stress. Samt lavt KH, men det er vel frå pakke til pakke.

Pearl sa for siden:

Kanskje du kan lage fiskekakene selv av fete fiskesorter? Da har du kontroll på hva som er inni.

Gange sa for siden:

jepp, det blir nok det nå. satsar på at det går greit.

Nannah sa for siden:

Mal laks på kjøttkvern lr i food prossesor sammen med løk eller purre og salt. Spe deigen med et egg og fløte til passe konsistens. Ha i det krydderet du måtte ønske. Lag store fiskekaker.Stek de gyldene i smør :sikle:

Yonah sa for siden:

Jeg har kommet så langt nå at jeg kan spise laks og ørret, men som fiskekaker klarer jeg IKKE å svelge de, transmaken kommer veldig tydelig frem synes jeg..

Jeg liker best sei, smaker mye mindre fisk enn feks torsk fra forssendisken, torsken klarer jeg ikke å spise..
Jeg kjøper sei i porsjonspakker på rema. Og skjærer hver sånn bit i 4 staver, dypper i pisket egg med salt og pepper og så i kli eller malte mandler.Hjemmelagede fiskepinner. Lag deg hvitløksdressing til, kjempegodt!

Belin sa for siden:

Jeg spiser mye Salma laks. Den er litt dyr, men absolutt verdt det! Nydelig smak!
Jeg tilbreder den på mange forskjellige måter. Skjær f.eks opp i porsjonsstykker, stek i meierismør. Ha creme fraiche i pannen, og la det små koke litt. Server med en liten salat ved siden av.
Eller del fileten opp i små biter. Fyll en form med det du liker av grønnsaker, ha fisken oppi, litt creme fraiche, sitron og dill på toppen. Ta på lokk eller aluminiumsfolie, og inn i ovnen på ca 200 grader til du ser fisken er ferdig.

Veldig god mat! :-) Og ikke minst enkelt!

Carisma sa for siden:

Fiskepinner lager du selv med hvit fisk, majones, parmesan og knust bacongull. Jeg pleier å ha litt tiron i majonesen også.
Skjær fisken i passe små biter, rull den i majones, så i blandet bacongull og parmesan. Stekes i ovnen på 200 gader i 10-15 min. :sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.