Eg har ikkje spist fisk på sikkert 12 år. regelmessig altså (man seier ikkje nei til heilstekt piraia eller hai.. )
Eg tenkjar at eg jo burde få i meg noko fiskemat, spesielt med denne dietten også.
Har sett på forskjellige fiskekaker i butikken, og det var ganske mykje karbohydrater i dei. 10++
Desse kan eg nok spisa med mykje ketchup (utan sukker sjølvsagt) og rømme. Men det er nå så.
Inneheld desse tinga nok omega3 som vanlige fiskefileter, eller har det "forsvunnet" i foredlingsprosessen? Er da altså omega3 eg prøvar å få tak i.
Kva med fiskepinnar?
Kor mykje må eg spisa for å få nok omega3, 1 karbonade, 2-3?
Hmm. Kva med fiskekarbonader lagd av dei fisketypane då, ørret, laks, makrell osv (det finnes vel, iallfall laks)
Er det mykje omega3 i dei? Er på jakt etter fiskeprodukt som ikkje har den klassiske konsistensen, smaken er null stress. Samt lavt KH, men det er vel frå pakke til pakke.
Mal laks på kjøttkvern lr i food prossesor sammen med løk eller purre og salt. Spe deigen med et egg og fløte til passe konsistens. Ha i det krydderet du måtte ønske. Lag store fiskekaker.Stek de gyldene i smør :sikle:
Jeg har kommet så langt nå at jeg kan spise laks og ørret, men som fiskekaker klarer jeg IKKE å svelge de, transmaken kommer veldig tydelig frem synes jeg..
Jeg liker best sei, smaker mye mindre fisk enn feks torsk fra forssendisken, torsken klarer jeg ikke å spise..
Jeg kjøper sei i porsjonspakker på rema. Og skjærer hver sånn bit i 4 staver, dypper i pisket egg med salt og pepper og så i kli eller malte mandler.Hjemmelagede fiskepinner. Lag deg hvitløksdressing til, kjempegodt!
Jeg spiser mye Salma laks. Den er litt dyr, men absolutt verdt det! Nydelig smak!
Jeg tilbreder den på mange forskjellige måter. Skjær f.eks opp i porsjonsstykker, stek i meierismør. Ha creme fraiche i pannen, og la det små koke litt. Server med en liten salat ved siden av.
Eller del fileten opp i små biter. Fyll en form med det du liker av grønnsaker, ha fisken oppi, litt creme fraiche, sitron og dill på toppen. Ta på lokk eller aluminiumsfolie, og inn i ovnen på ca 200 grader til du ser fisken er ferdig.
Fiskepinner lager du selv med hvit fisk, majones, parmesan og knust bacongull. Jeg pleier å ha litt tiron i majonesen også.
Skjær fisken i passe små biter, rull den i majones, så i blandet bacongull og parmesan. Stekes i ovnen på 200 gader i 10-15 min. :sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.