Jeg føler ikke en spes diett.
Jeg har en "egen-mix" hvor jeg skal styre unna div matvarer jeg ikke tåler så godt, bytte ut enkelte matsorter med noe som er bedre og sunnere.. MEn poenget er at jeg skal trives med det, eller så ender jeg bare opp med at jeg blir umotivert og lei og begynner å gnafse i meg mat jeg slettes ikke skal ha...
Jeg er ei som er "avhengig" av brød..noe jeg ikke skal ha.. har prøvd mange forskjellige sorter og reagerer på de fleste..knekkebrød går greit (så lenge det ikke er hvete i de) men jeg blir fort lei av å kun spise knekkebrød..
En dag jeg hadde lyst på egg så bestemte jeg meg for å mixe litt for å se om det ble mer "mat" i eggene.. og da endte jeg opp med frokostlapper...
2 egg
klype salt
2+ håndfull med havregryn
revet ost.
Visp eggene, ha i salt og havregryn..røra skal bli nokså tykk, men det er noe en bestemmer selv og ha oppi revet ost til slutt.
Legg de på varm stekepanne (blir ca 6 stk om man bruker en overfylt spiseskje-str på hver av de).
Stek til de blir gyldne.. strø på litt salt på ene siden før du snur de..
De blir faste, litt "fløffy" altså ikke flate..
De er kjempegode.. jeg spiser de enten aleine eller har en salat med cf på :)
OG..jeg føler meg god og METT.. og det etter å bare ha spist 3 av de lappene. De 3 andre sparer jeg til lunch..:)
Ser gode ut for de på Fedonkost! Kos deg med de du, så lenge du spiser mindre fett og mere karber. Aner ikke hva slags filosofi du har, men du merker jo om noe er feil sammensatt i kostholdet vet du.
Jeg beskrev i hovedinnlegget at jeg har min egen "filosofi" :) Jeg prøver nå (er nybegynner) å lage min egen "vei" som jeg synes er grei å leve med..
Og de fungerer fint for meg disse frokostlappene, føler meg mett lenge og magen blåser seg ikke opp..
Jeg har i det siste gått ned noen kg og pga endringer jeg har gjort.. :) Og for meg er det bare et pluss :)
Hei.
Jeg er og "avhengig" av brød, og har funnet et som er godt og kan brukes selv under ketose...
Jeg kjøper lavkarbobrød fra baker Nordby(holder til i Buskerud/Akershus i hvertfall). Dette skjærer jeg i vanlige skiver(0,5cm) og fryser i porsjoner. Jeg spiser opptil 4 skiver om dagen, og går ikke ut av ketose...
Joda, det kan de godt være. Lavkarbo er ikke identisk med katolytse. Lavkarbo er pr. definisjon max. 150 karbohydrater / døgn og på det kan man godt spise noe havregryn.
Nå har jeg ikke laget disse, men min erfaring med havregryn er at de små (lettkokte) mer eller mindre går i oppløsning i bolledeiger og slikt, mens de store holder konsistensen mye mer. Så det spørs vel litt hva du vil ha. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.