< Tilbake til oversikten

Spiser jeg "riktig"?

abs sa for siden:

Prøver å leve lavkarbo. Har kuttet ut brød, pasta,poteter, ris o.l. Spiser heller ikke frukt.
Dette er det jeg har spist i dag_
Frokost:
1 liten bit kylling, 1 youplait dobbel 0 med vanlilje (7karb)
Lunch: en bit hvitost,sinkepålegg, tomat og litt majones.
middag: kjøttdeig, tomat, champignog, revet ost og seterrømme.
5-6 paranøtter til mellommåltid.

vil gjerne ha tilbakemelding fra dere som har forsøkt lavkarbo ei stund. Teller ikke karb, men ser alltid etter på varedeklarasjonene. Har ikke prøvd slike ketostix.
Syns vekta går litt sakte ned, fikk selvfølgelig mensen denne uken og det hjelper jo ikke akkurat. Har foresten holdt meg helt borte fra snacks, men spiser litt bacongull og en atkinsbar av ogtil.

Kitt sa for siden:

Du bør nok droppe yoghurten og heller tilføre litt mer fett!:)

Blir du mett av så lite mat?:confused:

abs sa for siden:

Ok, takk for rådet :) Blir faktisk veldig mett av den maten jeg spiser, har tidligere forsøkt andre slankeprogram der man spiser brød hver 3.time, da er det mye lettere å sprekke. Nå er jeg svært sjeldent sulten og har over hode ikke lyst på søtsaker. Føles veldig bra! I går klarte jeg også å holde meg unna de nybakte sjokolademuffinsene som ble satt fram da jeg var på besøk. :)

Kitt sa for siden:

:heia: for å stå over muffins!

Skal du fortsette å spise så lite mat, må du få opp næringstettheten, ellers kommer du til å bli slapp og tiltaksløs på sikt!

Karbohydratene du har fjernet fra kostholdet må erstattes med noe annet, nemlig fett. Det er også bra med grønnsaker og fett til hvert måltid, ikke bare proteiner!:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.