< Tilbake til oversikten

Er det noen som PLIS kan hjelpe meg fort?

marjusen sa for siden:

Jeg har lyst til å lage noen tebriks og oppskriften er som følger:

3 egg
75 gram philadelphia ost (den fete typen)
1/2 dl rømme/creme fraiche
litt salt
1 ss Semper pofiber (kan sikkert bruke fiberhusk eller annet også)
Kruskakli til røren blir tykk nok
1 ts bakepulver

Jeg har ikke ketose bakepulveret, men går det ann å bruke freia sitt bakepulver her? Det er jo bare 1 ts, men ser på boksen at det er stivelse i den, og det skal vel ikke vi ha? Men gjør en ts noe?

Håper noen kan svare meg. Jeg har alt untatt bakepulveret, og vil så gjerne bake disse da jeg ikke har frokost før jobben i morra tidelig. Er ikke lett å få tak i så mye på statoil;) hehe

Håper på svar!!

Marius

Vettel sa for siden:

Bruker alltid vanlig bakepulver, tror andre gjør det også? Er jo forsvinnende lite som brukes.

Gracella sa for siden:

Jeg har alltid brukt vanlig bakepulver i oppskriftene, har ikke hørt om noe ketolysebakepulver ;)

Rin sa for siden:

Jeg tror du blander litt sammen - bakepulver er bare vanlig bakepulver, det som heter ketolyse bakemiks er en melblanding, som ikke brukes som bakepulver :)

marjusen sa for siden:

Aaah, stemmer.. Jeg som blander litt sammen her nå ja. Trodde den bakemiksen fra ketolyse var i stede for bakepulver jeg;) men da er det i orden. Da blir det tebriks på meg i morra tidelig med masse digg pålegg:D

Marius

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.