Jeg startet på ketose kuren for en uke siden og kom i ketose samme kveld, men nå etter en uke på kuren har jeg gått ned under 1 kilo, er litt skuffa siden jeg har lest her på tråden om alle som har gått ned flere kilo første uke, men kanskje bare litt start problemer? må vel brette opp armene og se lyst på neste uke, med nye muligheter, kanskje den lille nedgangen kommer av at jeg ikke har trent noe?
Hei,
Alle raser ikke ned i vekt, det bare virker sånn. Lavkarbo kosthold anbefaler heller ikke at man går ned mer enn ½ til 1 kg i uka… Det man mister første uka er hovedsakelig vann.
Så vil jeg atter en gang minne på at overgangen fra høykarbo til ketose er en krevende prosess det kan ta kroppen opp til 4 uker å oppnå optimal fettborbrenningsmodus.
Takk for suuuper støtte, godt med noen gode ord når man føler seg litt stresset fordi man ikke har gått ned så mye som man hadde håpet.:o
Så nå skal fortsette å kose meg med men min ketose diett og prøve å finne en god posjon med tolmodighet (noe jeg ikke har :D)
Er også litt "skuffa" over resultatene så langt, er kun ned -2 kg siden jeg startet 1. aug. Men jeg forsøker å holde motivasjonen oppe og tenker at snart så skjer det noe...
I dag så sto jeg forann smågått hylla og så på fristelsan, tirsdagaer e jo tv-dag nr 1. Men plutselig så bare bestemte jeg meg for å gå vidre.... temmelig stolt no ja. Vi får krysse fingran for at kiloan plutselig slepp og at kroppan våres egentlig bare treng å venne seg til lavkarbo før forbrenninga starter. :)
Helt enig me deg at Tirsdager er en tv dag :) jeg fant frem litt blomkål som jeg knasket på, det var faktisk godt:D
Vi må bare klare å holde ut, angre litt på at jeg ikke begynte å måle meg når jeg startet på kuren for jeg føler at jeg har gått litt inn.... kanskje innbildning?? Men fra nå skal jeg måle meg en gang i uken :)
E det mulig? Jeg gikk på vekta i dag og den viste 72.2 . Skal herretter ikke klage når vekta står stille en uke : ) jeg har altså gått ned 2.8 kg hurra
Gratulere! e jo kjempegøy når man får sånne resultat. Trur vi bare må stå på så blir det resultater. E jo litt lett å bli demotivert når man høre om alle dem som går så fort ned når man sjøl e litt treg.
Min erfaring er at det er liten mening i å tenke kilo de første ukene. Kroppskjemien endres dramatisk, og det kan få ymse utslag. Det tar uansett en god stund før kroppen begynner å brenne fett på alvor, men det kommer til å skje. Jeg hadde også en treig start, gikk først litt opp, og hadde ikke gått nevneverdig ned de første to–tre ukene. Men så begynte kilo etter kilo å forsvinne, og nå, etter drøyt to måneder, er resultatet minus 11. Over halvveis til målet, og allerede så vidt nede i normalvektsområdet (BMI som målemetode er riktignok temmelig misvisende for meg, ettersom jeg er langlemmet og smal av bygning).
Tusen Takk for suuuper oppmuntring, skjønner at jeg må roe meg litt ned og ta dag for dag, for tenker man fornuftig (noen som er litt vanskelig når det gjelder slankin :).) så er det jo urealistisk at man går ned mange kilo i uken, må nok smørre meg med tolmodighet :):o
Bare hyggelig. Det eneste problem med lavkarbo-diett, synes jeg, er at man lett kan få overdrevne forventninger. Nettopp fordi det er den eneste slankemetoden som faktisk virker (med mindre man vil sulte seg), er det fort gjort å tro på mirakler. Om noen måneder vil du imidlertid få se noe som til forveksling kan likne et mirakel, men som i virkeligheten er et resultat av kunnskap og viljestyrke. Lykke til! Du har mye å glede deg til.
Hei!
Jeg hadde også høye forventninger til dette med lavkarbo. Og sprakk litt den første uken. Men nå etter en uke i ketose viser vekta 1,4 kg ned, og det enda jeg har mensen (pleier å gå opp 2 kg da)!! Trodde nesten ikke mine øyne der jeg sto.
Og enda har vi hatt bursdagsfeiringer både fredag, lørdag og søndag denne helgen. Jeg sto imot, spiste en pølse uten noenting, drakk litt cola zero og hadde med bjørnebær og krem på boks (Tine), og Bacongull. Rørte ikke et kakestykke, snacks eller godteri hele helgen. Hurra for meg for en gangs skyld! ;-)
Ja, det er litegrann karbo i den, men det er pr. 100 g da. Hvor mye veier en kremtopp på bærene? Ikke stort, så jeg synes det er helt greit til kos i forhold til å spise kaker jeg da. ;-)
jeg lovet meg selv at jeg ikke skulle klage når det gikk litt tregt med vekta, men jeg holdt nesten på å gi opp hele kuren, for vekta vekslet mellom70 og 71 i 3 uker, men i dag når jeg lurte meg på vekta vist den 68 kg, så nå er mote mitt tilbake, så til alle som oppleves at vekta står stille, følg kuren og ikke gi opp:) for det skal ikke jeg til måle mitt er nådd
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.