swimzy sa for siden:
Hvordan lager dere paibunn som er på lavkarbo??
swimzy sa for siden:
Hvordan lager dere paibunn som er på lavkarbo??
Kitt sa for siden:
Kanskje denne kan brukes?
swimzy sa for siden:
takk for tipset, men hvor får man kjøpt soyamel og den jfk eller hva det heter som jeg ser på mye av i oppskrifer rundtomkring?
Kitt sa for siden:
Soyaproteiner får du kjøpt i helsekostbutikker. Multipower powershake med nøytral smak!
JBKM er johannesbrødkjernemel, et fortykningsmiddel du også får kjøpt på helsekosten. Brukes i bakevarer, sauser etc!
Nannah sa for siden:
Ellers kan du male mandler,solsikkekjerner lr nøtter og blande med smør. trykk ut deigen i en paiform og forstek:)
swimzy sa for siden:
takk for tipsene :)
Tiki sa for siden:
Så smart, pai bunn, med bare fantasien som stopper en fyll med masse egg,fløte og ost er jo genial ketolysemat. Samt kan skjæres i biter, og puttes i fryseren og benyttes som nistemat med litt salat attåt også. Må prøves.
Carisma sa for siden:
Jeg lagde eplepai etter en helt vanlig paioppskrift, men brukte bakemiks i stedet for mel. Ble kjempegod og veldig sprø!
JeB sa for siden:
Til paibunn bruker jeg:
25 g smør*, 100 g philadelphia, 60 g bakepro, 1,5 ss fiberhusk, 25 g revet ost og litt salt som blandes sammen. Ha i fryseren i 15 min, press ned i en paiform. Trenger ikke forstekes, fyll med det du ønsker og stek til gjennomstekt på 200 grader!
(* bruker brelett, synes det smaker godt og er færre kcal enn meierismør)
Kitt sa for siden:
Lagde plommepai i dag.
Brukte oppskriften over som utgangspunkt(glemte revet ost og hadde ikke bakepro) og endte opp med:
25g smør, 100g philadelphia, 30g pofiber, 35g malte mandler, 1,5 ss fiberhusk og 6 dråper stevia vanilje.
Sto kaldt i kjøleskapet i noen timer før jeg trykket den ut i 26cm form.
Prikket litt i bunnen og forstekte 8 min på 200grader.
Blandet 2 egg, 2dl fløte og 2 teskjeer vanilje sukker med 6 dråper stevia vanilje.
Delte 1 liter plommer i 4 etter å ha fjernet steinene og la pent utover bunnen.
Helte røren over og stekte 45min på 180 grader.
Ble veldig godt selv om det slett ikke ble noen søt kake.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.