< Tilbake til oversikten

Er det vanlig å få litt karboangst og bli usikker uten grunn?

marjusen sa for siden:

Heisann.

Jeg føler jeg har veldig god kontroll på KH inntaket mitt pr dag. Men plutselig får jeg litt angst følelser og blir veldig usikker på om jeg har telt riktig eller om jeg har missforstått noe;)

Vet jeg egentlig har full kontroll da alt jeg har spist av kh kommer fra grønnsaker som vokser over jorda som jeg også har sjekka flere ganger;)

Men er det flere som egentlig har litt kontroll som enda føler det samme?

Marius

chikelu420 sa for siden:

Jeg kan fort bli usikker og tenke ånei! Glemte jeg å telle det og det til lunch f.eks. Men det bunner mest i at jeg er redd for å dette ut av ketose.. Ikke for at det er verdens undergang, men da mister jeg plutselig den dagens vekttap pluss at jeg må bruke neste dag på å hente meg inn igjen. :p Tror det er normalt å bli litt usikker iblant, og vi er helt sikkert ikke alene :)

Gracella sa for siden:

Det skal faktisk litt til for å ramle ut av ketose. Noen er i (målbar) ketose ved inntak av 50 g karber, andre tåler mindre.
Tenk på hvor mye du spiser i løpet av dagen på ketolyse. Du kan enda spise dobbelt så mye og fremdeles være i ketose... (altså ha inntatt under 40 g) Det som skjer da, er kanskje at vekten stopper opp... og at man ville vært usannsynlig mett :rolleyes:.

Hvis du holder deg til lovlig mat, så er det stort sett bare å slappe av og la naturen gå sin gang. Fettforbrenningen stopper ikke opp hvis du har fått i deg en 5-10 g (langsomme) ekstra karber en dag ;)

Megvel sa for siden:

Det heter tilvenning. Eller abstinens. Eller tilpassing en ny livsstil.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.