< Tilbake til oversikten

Magesmerter på lavkarbo

liquid84 sa for siden:

Nå er jeg på uke 11 med lavkarbo-Ketose og den siste uken - 2 så har jeg fått sånne magesmerter i løpet av dagen.
Det kommer hver morgen når jeg står opp og etter hvert måltid.
Kvalm er jeg også til tider. Dette var noe jeg slet med før jeg begynte på lavkarbo (kvalm hver dag), men nå begynner det å komme tilbake.

Jeg sliter spesielt når det skjer på jobben for da later jeg som ingenting, men kunne heller trengt å lagt i fosterstilling på gulvet på grunn av smertene...

Jeg spiser bare det samme som jeg har gjort hele tiden. Kanskje litt vel ensformig mat, det skal jeg innrømme, men det har funket fint frem til nå.

Kan kroppen ha fått nok?
Er dette noe vellkjent og som kommer til å gå over?

Noen som har noen tips???

Kitt sa for siden:

Sitter smertene på høyre side rett under ribbena og kommer i tak før frokost og etter måltid for så å gå over igjen etter hvert? Er takene så vonde at bare det å puste er det verste du gjør?:eek:
I så fall er det nok gallestein du har problemer med. Da bør du bestille time hos fastlegen som kan henvise deg til ultralyd av galle blæren og evnt ved positivt funn henvise deg til operasjon for fjerning av galleblæren!

Hadde det kommet etter at du la om LCHF hadde jeg tippet på fettet alene, men siden du hadde litt tilløp før oppstart er gallestein det nærmeste jeg kan tenke meg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.