< Tilbake til oversikten

Blodprøver før kosttilskudd

Devana sa for siden:

Bør jeg få en ordentlig blodprøvesjekk før jeg begynner på f.eks ketolysepillene (magnesium, kalium, +++)?
Fastlegen min virket totalt uinteressert i å sjekke disse verdiene, fordi det er så dyrt å undersøke og alle ikke er standardprøver.

Kanutten sa for siden:

Fastlegen min har nettopp gått på noe videreutdanning og han hadde fått med seg fra denne videreutdanninga at går man på lavkarbo bør man ta katolysetabelettene. Men det ER en stor fordel å sjekke elektrolyttene underveis! Magnesium, kalium og kalsium står på det vanlige skjemaet er og heelt normalt å sjekke..

Kanutten sa for siden:

Fastlegen min har nettopp gått på noe videreutdanning og han hadde fått med seg fra denne videreutdanninga at går man på lavkarbo bør man ta katolysetabelettene. Men det ER en stor fordel å sjekke elektrolyttene underveis! Magnesium, kalium og kalsium står på det vanlige skjemaet er og heelt normalt å sjekke.. Lavkarbo kan virke vanndrivende og da kan salter kroppen trenger bli skyllet ut med urinen.. Spør om han heller vil at du skal risikere hypokalemi...

Devana sa for siden:

Jeg fikk beskjed om magnesium sjekker de ikke med mindre du har konkrete mangelsymptomer...Hmm...Det har jeg forsåvidt også, med mine nevrologiske plager, men allikevel. Jeg får vel kanskje prøve igjen da, eller ta meg en tur på fedonklinikken rett og slett for blodprøvene sin skyld.

Kanutten sa for siden:

Jeg ble i sommer selv sprekksjuk av kaliummangel. Lammelse i venstre halvdel av kroppen og jeg kan derfor ikke få sagt nok mange ganger at man MÅ sjekke elektrolyttene innimellom hvis man går på lavkarbo/ketolyse..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.