< Tilbake til oversikten

Forkjøla: Trenger råd

Jorkla sa for siden:

Greia er at jeg har så vondt i halsen, og siden jeg er "mann" så er jeg flink til å syte, det som alltid har fått meg til å syte er varm melk med honning.. Meeeen nei! Det er ikke aktuelt nå..

Så.. Kan noen av dere anbefalle noe som er godt for den stakkars halsen min:(:(:(

Gerd sa for siden:

Glovarm funlight saft...
Te.....

Eggemelk med masse sterkt krydder...

God bedring :)

Jorkla sa for siden:

Eggemelk?? Hvordan lager jeg det a??

Tusen takk, jeg overlever nok:o men føles ikke sånn akkurat idag.. Lurer fælt på hvordan damer fikser forkjølelse uten å klage..

TrillTrall sa for siden:

Du får få kjæresten til å varte deg opp litt da vet du. :) Komme med pledd og varm saft på termos og sånt - rett og slett være litt ekstra god med deg. ;)

Gerd sa for siden:

Eggemelk: forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327&pictureid=1877

Så tilsetter du malt pepper, cajennepepper, chili.... (jeg har ikke prøvd det i eggemelka. Fikk det i vanlig melk når jeg var liten og syk;))

Når det gjelder oss damer; så er vi myyye tøffere og tåler myyye mer enn dere karer :p:D:lol: Vi er det sterke kjønn, vettu ;) :D

Jorkla sa for siden:

Åhhh.. Ja!!! Det skal jeg prøve på!! -også vil jeg ha en sånn bjelle som jeg kan ringe med når jeg trenger`n:p

Jorkla sa for siden:

Tusen takk Gerd!!! Det skal jeg prøve på!!

Ja, tror det må være noe overnaturlig med dere damer, jeg ligger på sofaen å er som en 3åring i trassalderen.. Jeg er syyyyyyk..! sutre

Licota sa for siden:

Riv fersk ingefær, og ha i kokende vann. :) Sammen med et par skiver sitron og kanskje litt hvitløk. God bedring!

Kanutten sa for siden:

Ørten glass med vin og kanskje en konjakk?? Det er det beste av det som IKKE funger, synes jeg, og det blir mer moro å være syk. :helsesjek

Gracella sa for siden:

Denne pleier jeg også å lage (minus hvitløken).
Har du oppi litt søtningsmiddel, så blir den kjempegod :o.

Drikkes så varm som du klarer :)

God bedring!

Jorkla sa for siden:

Ha ha ha.. Uff nei, med tanke på at vi skal ha ho synske dama fra FEM her imorgen så får jeg la være vinen og heller svinge vaskekluten med bihuler som er like store som appelsiner.. Men rådet var flott!!! sikler etter rødvin

Den skal jeg prøve men mangler ingefær og orker ikke å dra på butikken..

Men eggemelka til ho gerd med MASSE sterk krydder den gjorde susen, jeg har faktisk fått tilbake nok luktesans til å forstå at kattekassa må tømmes urk

Gerd sa for siden:

:lol:

Hvor mye krydder hadde du i ? sånn ca?
Greit å ha en pekepinn ;) ( viss min gubbelille skulle få denne fæle manne-forskjølelsen ;) :p:D)

Kanutten sa for siden:

:lol:

Jorkla sa for siden:

1/2 ts pirri pirri
1/2 mexicansk chillipulver..

Pluss at jeg tok noen dråper med Tabasco faktisk

Jeg eier virkelig ikke smak i dag så hvordan det smakte vet jeg IKKE men lukta kom tilbake gitt:rolleyes: Så tusen takk..

Får håpe ikke mannen din blir smittet av dette grusome greine her.. :-S Nesten dødelig tror jeg...:_plystre:

Jorkla sa for siden:

Gro Helen Tørum (tror det er det hun heter) kommer imorgen, kjæresten skal være med på programment "fra sjel til sjel" Noe som gjør at huset må se rent ut, det skal jo tross alt på riksdekkende tv.. Så Undertegnede er en smule stresset, ikke en smule engang ett HELT brød!! pluss aaaaaatsjo

Ahh.. Takk for tips.. Men søndag idag, så får ikke prøvd ut det før imorgen

Kitt sa for siden:

Spennede dag i morgen, ja!:D

På apoteket har de Fribol halspastiller som er heeelt lovlige på ketolyse, altså!

Jorkla sa for siden:

Veldig spennende!!

Fribol, usj det er de med ANIS smak ikke sant?? grøsser takk men nei takk, holder meg til "muskedundra" til Gerd aka eggemelk med MASSE krydder på 3. glasset nå..

Kitt sa for siden:

Vennen, Fribol har da minst 7 forskjellige typer!

Elsker Spejder, Peppermynte og Karamint! Ikke veldig glad i halspastillene(2 typer), men de lindrer en sår hals!:ja:

Jorkla sa for siden:

Ohh... Atte, ehh ja! Da kan jeg jo ikke si noe.. før jeg har prøvd.. :-P Takk for tipset!!!;)

Hamster59 sa for siden:

Har alltid hørt at melk ikke er det lureste, det fører til mer slimdannelse. Derimot lager jeg te av kokt vann med sitron og ingefær. Sitron tørker ut i halsen og virker desinfiserende og ingefær er et av mine universalmiddel.. Har nettopp sett ei oppskrift som består av ingefær, hvitløk mm som skulle være super mot forkjølelse, men klarer ikke å huske hvor. (Ganske typisk meg, egentlig.)

Echo sa for siden:

Er jo ikke en dråpe melk i eggmelken, bare i navnet:D

Fruitdrops sa for siden:

Uff, samboeren min begynner å bli forkjøla nå. Og han blir VELDIG "syk som en mann".
Kjenner jeg er sår i halsen, så kan hende at jeg blir det også. Men det er aldri like synd på meg som det er på han :rolleyes:

Men hvis jeg blir dårlig får jeg også prøve denne. Jeg pleier også å drikke varm melk med honning i.

Sissi sa for siden:

Ikke snakk! Haha..

Jeg har hatt bihulbetennelse nå, men hvem var d som ryddet? vasket? støvsugde? dro på butikken? lagde mat?

JO D VAR MEG! LOL

Nå har gubben blitt syk og d er nesten så man skulle tro at han er på dødens vei. Haha.. Han er litt sår i halsen, ikke tett i nesa og ikke feber.. Haha..

Bare syter å synes synd på seg selv.. Tror jeg må ta inn på hotell et par dager jeg.. Hehe..

Manne forkjølelse er no dritt.. Hehe..

Jorkla sa for siden:

Det er det jeg sier!! Dere er av overnaturlig kaliber!!

Jeg er nær døden nå på 4.dagen, eller dvs bedre idag da... kniiis

Sissi sa for siden:

haha :d

Yonah sa for siden:

Jeg lager tomat eller blomkålsuppe og spiser med sprøstekt bacon eller kokte egg, godt og varmt å drikke og det hjelper godt i en vond hals. Når har jeg drukket opp tomatsuppen min, så til kvelds skal jeg lage en stor kjele blomkålsuppe, det er veldig godt:)

Og jeg er kvinne og jeg forbeholder meg retten til å være syk når jeg er syke og ikke late som jeg er superkvinden... Jeg er ingen superhelt.. Jeg synes faktisk det var rimelig tøft å stå opp klokka 7 etter å ha flydd på do 5-6ganger i løpet av natta og brukt en halv pakke med snytepapir og en halv flaske nesespray..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.