belino sa for siden:
Altså vanlig Gilde kjøttdeig? Eller er det også tilsatt karber?
Sliter litt nå. Jeg er lei av egg og kylling!
belino sa for siden:
Altså vanlig Gilde kjøttdeig? Eller er det også tilsatt karber?
Sliter litt nå. Jeg er lei av egg og kylling!
Borghild sa for siden:
Du kan spise Gilde kjøttdeig så mye du lyster. Bon appetit.:)
TrillTrall sa for siden:
Spis ivei! Laks er også supert og kjempegodt!
belino sa for siden:
Ååå! Thank lord! Trodde det var tilsatt karber 6 per 100 gram?
Borghild sa for siden:
Hvor får du det i fra?
Gerd sa for siden:
Ja, så klart kan du det.
Les varedeklarasjoner på ALLT, så finner du ut hva du kan spise og ikke. Grønnsaker finnes en lett tilgjengelig karbooversikt i boka, eller du kan sjekke her : www.matvareguiden.no
Og les boka, så får du også greie på mye ;)
belino sa for siden:
I boka til Torkil. Mener å ha lest det?
belino sa for siden:
Hehe, har brukt 2 mnd til å forberede meg på kuren, så boka har jeg lest to ganger allerede. :D
Gerd sa for siden:
Ta den frem igjen du, les mer :D
(jeg har den som oppslagsverk fremdeles ;))
Kjøttdeig er ikke det samme som farse-produkt. Som det bl. anna står om på s 109/110. Kanskje der du har misforstått :ja:
Og i oppskrifta på side 140 har han jo brukt kjøttdeig ;)
belino sa for siden:
Den ligger framme sammen med en perm med oppskrifter og tips jeg har printet ut, hehe.
Jeg ser jeg nok har misforstått dette med farse, ja. Da er det jo bare å spise i vei! :D
Gerd sa for siden:
Jupp :D
Yonah sa for siden:
Farse: kvernet kjøtt spedd med melk/stivelse( feks mel, potetmel, tapiotikastivelse)+ evt krydder, ikke egnet på lavkarbo.
Deig: kvernet kjøtt som kan evt være tilsatt salt og isvann.
Du er ikke den eneste som har misforstått, jeg har enda ikke møtt på en eneste butikkansatt som vet forskjellen, og det er tragisk det, når de jeg spør ofte jobber i ferskvaredisk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.