Gressenka sa for siden:
Når man har hatt en sprekk, hvordan gjør man det beste ut av det. Si at man ble superfrista av noe og spiste men fikk dårlig samvittighet like etterpå.
Drikke vann eller?
Gressenka sa for siden:
Når man har hatt en sprekk, hvordan gjør man det beste ut av det. Si at man ble superfrista av noe og spiste men fikk dårlig samvittighet like etterpå.
Drikke vann eller?
Gerd sa for siden:
Ja, det kan du.
Og ellers bare fortsette med dietten :ja:
Og ha i bakhuet hvordan det oppleves, for senere anledninger hvor fristelsen kan bli stor ;)
Gressenka sa for siden:
Okej...jeg eh....sprakk litt i dag men det var ikke mye og jeg heiv innpå med vann og har gjort det gjennom hele dagen så jeg håper det ikke ble så gale likevel.
Kitt sa for siden:
Alternativ kan du ta en hard treningsøkt og svi av de ekstra karbene du har dyttet i deg!;)
Før du selvfølgelig fortsetter som før, for en lite sprekk får selvfølgelig ikke vippet deg av pinnen!:D
Gressenka sa for siden:
Det ble ikke noe treningsøkt. Eller jeg har vaska vindu, alle vinduene på huset innvendig og utvendig og rydda i sånn 2 tima men ikke mer enn det.
Gir ikke opp vertfall:)
Foresten. Prøvde en stix nå og det var et liiiiite hint av farge og jeg har drukket MYE vann i dag. Sikkert over 5L eller noe. Er jeg ute av ketose eller kan den være til å stole på?
Kitt sa for siden:
En to timer aktivitetsøkt må da kvalifisere som karbo- forbrenning!:D
Ikke alle små sprekker som gir utslag på stiksen. Er det utslag, kan du nok stole på at du fortsatt danner ketoner!:)
Gracella sa for siden:
Men de ketonene du hadde i urinen da du sprakk, forsvinner jo ikke ved et trylleslag?? Kroppen setter jo i gang med å forbrenne de kjempelette karbohydratene, og da vil du jo ha ketoner "til overs" til du har brukt opp karbene?? Utslag (eller et manglende sådan) kan vise seg dagen etter en sprekk... avhengig av hvor mye karber du fikk i deg, vil jeg tro... :confused:
Ellers er nok fysisk aktivitet etter en sprekk det beste, samt fortsette med kostholdet. (les innlegg av Pål hvor han skriver om magiske kropper og magiske tall og hvorfor det er ok å skeie ut (en gang i blandt, ikke hver uke!!) på LCHF. Vanninntak har nok ingen ting å si for å komme fortere i ketose, men det er jo helt greit å drikke vann ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.