< Tilbake til oversikten

Uren hud

1979 sa for siden:

Etter jeg begynte på ketolyse for 2 uker siden har det poppet opp med koslige kviser i ansiktet mitt
Er dette vanlig? Flere som har opplevd dette?

Jorkla sa for siden:

jepp... Eller ikke nå mer for min del, men det poppet slike koslige kviser opp de 3 første ukene hos meg, men idag er huden min renere og penere enn noen gang, ikke engang behov for å ta på meg ID`n min når jeg går ut.. :-D

1979 sa for siden:

Ok, godt å høre at det er flere som opplever det, trodde kanskje at det hadde noe å gjøre med alt det fettet jeg spiser.
Får bare sitte her å vente på at hudet blir pen å ren

Kitt sa for siden:

Det er bare oppsamlet dritt som må ut først, så blir alt så bra så!:D

Carisma sa for siden:

Fett fører ikke til kviser, det er bare en av mange myter om fett som er på viddene... Karbohydrater kan derimot føre til kviser fordi det fremmer betennelser i kroppen. Fett smører huden og har motsatt virkning. Men som Kitt sier, mye dritt som skal ut :D

TrillTrall sa for siden:

:ja: Nå som jeg så og si ikke spiser sukker så kommer det en "umoden" kvise på haka temmelig fort om jeg får i meg noe raske karber ja. Spiste litt kaker på onsdag da vi var i bursdag og dagen etter var den ømme, lille kulen på plass. Nå er den borte igjen siden jeg har holdt meg til lavkarbo siden. :)

Gracella sa for siden:

Ha, ha, den der kjenner jeg igjen!! :o

Før jeg begynte på ketolyse, kunne jeg konkurrere med Statoil i oljeproduksjon!! Med tilhørende uren hud :(.
Jeg har nok ikke perfekt hud i dag heller, men det er ikke i nærheten av det det var før :)
Og i likhet med jorkla, så kan jeg gå ut uten ID'en min :D

ada-emilie sa for siden:

"Den drittern som kommer ut" har den samlet seg i fettet og skilles ut ettersom det forbrennes? Er det snakke om allskens forurensning?Noen som har noen artikler om det?

Kjetilsen sa for siden:

Gikk over til ketogen kost for omrent to uker siden, etter å ha vinglet rundt på vanlig lavkarbo siden mai, og nå i det siste popper det fram voldsomt med kviser, har hatt endel kviser fram og tilbake tidligere, men ikke så ille som nå, så får vel håpe det gir seg snart :)
Kjører på med endel Basiron og erstatter kvisene med rød og tørr hud i stedet, ikke veldig mye bedre men ser da jevnere ut iallefall.

Jorkla sa for siden:

Kan bare skrive etter egenerfaring.. Men min hud er idag nesten helt perfekt men hadde en haug med kviser etter 2 uker, og ikke bare i ansiktet..

Dyprenser du forresten???

1979 sa for siden:

Ja jeg vasker ansiktet med en god og "dyr" såpe hver morgen og kveld. Gode kremer etter de, Kanebo.
Tar dyptrensende maske 2-3 ganger i uka.

Får smøre meg med tålmodighet , det har ikke blitt bedre ennå, kommer nye store "innvendig kviser" neste hver dag

Kanutten sa for siden:

Hmmmm, husker en lege sa en gang til meg at jeg IKKE måtte gå FOR fort ned i vekt, for da ville alle ulumskhetene/giftene som har vært lagret i fettet komme for fort frem og jeg kunne bli syk av det. Noe ala det tannlegen min sa til meg at man ikke skal bytte ut mer enn EN amalgamfylling i året fordi at kroppen ikke vil takle den kjappa avgiftningen..

ada-emilie sa for siden:

Nettop fordi gifstoffene skal ut er det viktig å få i seg de nødvendige stoffer som a,c og e vitamin, selen og sink. Tangen Chlorella er også super i så måte.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.