< Tilbake til oversikten

Brus kan bli dyrere

mofe sa for siden:

Se kildene!! :_punk:

mofe sa for siden:

DILTE-NORUM!!

magdalena sa for siden:

Jaaa! La den bare bli dyrere!:) Helt enig at det drikkes for mye.Drakk ikke noe mer enn par glass i måneden,helt til de nye Fanta produktene kom,de uten sukker,og måtte bare prøve.Falt pladask for den med ananas og lime,blir den dyrere kommer jeg ned på jorda igjen.:o

elian sa for siden:

JA!!! DILTE NORUM!!!!!!!!! :mad: Men det er jo et bra tiltak da.....

Men vil det si at de øker prisen på SUKKERHOLDIG brus, eller all brus tro?? :rolleyes:

friflex sa for siden:

Positivt: At myndighetene vil ta et tak for og få ned sukkerforbruket i Norge, i dette tilfellet brus.

Negativt: ENDA en avgift! Dette virker og være det evige virkemiddelet som staten skal bruke på alt som de mener er skadelig for oss, noe som fører til at alt mulig blir stadig dyrere!

En ting hadde vært om de hadde lagt avgifter på brus og smågodt, samtidig som de subsidierte frukt og grønt slika at de inspirerte folk til og bytte litt om på kostholdet sitt. I stedet blir bare dette enda en inntektskilde til statskassa!:mad:

En annen ting er om det virkelig hjelper og avgiftsbelegge alt de vil vi skal holde oss unna? Er ikke mange røykere som slutter fordi om røykpakka går opp noen kroner. Jeg kjøper fremdeles øl,vin og sprit i ny og ne fordi om det er sabla dyrt osv... Og hvor pokker skal vi i distriktene klare oss i det daglige uten bil? Vi må kjøpe bensin koste hva det koste vil desverre...

Uffa meg, nå var jeg negativt og frustrert så det holdt her... best og komme seg på trening snart og la det gå utover vektene i stedet;)

elian sa for siden:

Jeg har et bedre forslag til staten!

Pålegg alle brusprodusenter å lage brus søtet med fruktose og/eller Splenda/Stevia!! JA!!!!! :p :p :p

Kan de ikke bare forby sukker da?? Hadde vært smart det! :D

friflex sa for siden:

Dette med Splendasøtet brus har jeg tenkt litt på... Siden Splenda ble tillatt i Norge i år, er det noen brusprodusenter som er på gang med Splenda-søtet brus!

LIIIIIIIIIIIIISE!? HPPPPPPPPPPP?

Sider dere bor i Lerum-bygda har dere kanonmuligheter til påvirkningskrft her tenker jeg:D

HP sa for siden:

Hehe, det har jeg tenkt litt på faktisk ;) Men har ikke kommet så langt at jeg har gjort noe :o

Lerum går med millionunderskudd nå, og Fedon har skylda! :cool:

friflex sa for siden:

De får gå på lag med Fedon da, og komme med en lavkarbobrus:cool:

elian sa for siden:

[center]Dette var the best idea ever!!!!!! [/center]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.