< Tilbake til oversikten

Matpakke tips anyone?

tjeldberg sa for siden:

Heia!

Ska ut å reise. For å komme mæ fram skal jeg reise i fire dager i bil og på tog. To første dagene i bil, så to dager på tog. Togturen vil foregå i Russland, og jeg går ut ifra at der mat på toget. Men hva vet jeg jo ikke.

Så har noen tips for hva jeg kan lage å ta med, som overlever 4 dager i varm bil og trolig varmt tog?

Tenker at ferdigstekte koteletter og salat har meget begrenset holbarehet i varme omgivelser. Har ikke kjølebag.. eller mye penger til extra kjøp for tia.

Selv har jeg da hamstret opp fiberrik og sunt lavcarbo fiskepålegg i hermetikk.. men kan ikke leve 4 dager på det, og vi vet jo hvor begrenset det er med bar mat på bensinstasjoner..

Joda, blir vel litt grilling men.. Noen med tips eller erfaring??

Krøllerellerei sa for siden:

Du kan ta med deg en god del hardkokte egg, hvis du liker det, de holder seg ihvertfall et par dager? Jeg har også benyttet tubeost, av den fete sorten.

tjeldberg sa for siden:

Hardkokte egg er skrevet opp på lista! Tenkte jeg ikke på! Takker så meget! :D

(Har alt for mye som skal ordnes :o )

Kitt sa for siden:

Tubeost er også genialt, ja.:) Eller makrell på tube!
Osteknekkiser holder seg i ukesvis i en plastboks i kjøkkenskapet, så bør tåle en lengre tur!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.