< Tilbake til oversikten

Kan noen hjelpe meg å se over min første dag?

marjusen sa for siden:

Kcal: 2759
Protein: 197g
Fett: 216g
Karbo: 14,2g
Fiber: 4g

Hvordan ser denne fordelingen ut? Sånn litt kjapt?

Går i egg, bacon, ost, fløte, kjøtt, grønnsaker og masse vann sånn grovt sagt;) hehe.

Er det for mye av noe her i dag eller?

Marius

Matglad sa for siden:

Hei Marius, ser ut som om du har spist gode produkter. Du er absolutt på rett vei, bra start. Ser du har skrevet ketolyse i filosofien din, antar at du da ønsker å komme i ketose. Fortsetter du med dette inntaket av karbo, vil du nok fort komme inn i ketose. For meg virker det som om mange menn lykkes lettere med vektnedgang enn kvinner, kanskje fordi de ofte ikke har så mange slankekurer bak seg.

Dersom målet ditt er vektnedgang og du kommer til å gå ned i vekt på det du nå spiser, er det ingen stor grunn til å endre på så masse.

Skal jeg kommentere noe som du evt kan se på etterhvert så er det proteininntaket ditt. Nå vet jeg ikke hva du veier. Som en gyllen regel kan det være greit å ligge på et proteininntak som tilsvarer det du ønsker å gå ned i vekt til. Er f.eks målet ditt å veie 90 kg, kan inntaket ditt av protein ligge på 90 gr om dagen. Dette fordi overskudd av protein, det vi ikke nyttiggjør oss, kan påvirke vekta negativt. Redusert proteininntak bør du da komensere med økt fettinntak.

Imidlertid vil jeg ikke anbefale deg å stresse med dette foreløpig. Går du ned, noe jeg tror du vil gjøre, er det jo bare å kjøre på. Det å øke fettinntaket er noe man bør gjøre litt gradvis i allefall pga fare for kvalme og ubehag i magen.

Mitt tips er å se an hvordan det går, og evt juster etterhver hvis det er nødvendig eller du ønsker det. Du har flg energifordeling pr dag:

Protein: 788 kcal - 28 %
Fett: 1944 kcal- 70 %
Karbo: 57 kcal - 2 %
Totalt 2789 kcal

Megvel sa for siden:

Signerer!
Om du begynner å trene, om enn bare tur, vil du som mann muligens se pussig bra muskelbygging med det du spiser nå. Let opp Screwball sin "et år på ketolyse" tråd. Der har du hvordan han har trent seg ned 30kg og nå har DET vaskebrettet...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.